frallorna

Alla inlägg den 19 juni 2024

Av Lena - Onsdag 19 juni 04:42

   

 

 

Morgonpromenad igår, tänkte gå in i skogen, tyvärr hade regnet gjort stigen till en gegg & smet stig, eller "smacku" på Dalmål 🤭, frukost, gillar inte köpebröd, mest bara onödiga tillsatser 😒 tur det ändå finns ibland när orken att göra eget tryter...

Hemma & himlen tornade upp sej i norr, sådär ruskigt mörk, blev dock bara lite fint regn & ingen åska över oss, den var 1.5 mil bort

 

 

 


 

   Mitt gulliga vilda "mini zoo" 🥰 Fältharen brukar komma förbi på mornarna & äta rådjurspellets & havre, & igår var ekorrarna 3 unga barn 🥰 & det blev lite kurragömmalek mellan råttan & korre genom fågelhuset, ja där på kökssoffan kan jag bli sittandes länge, som vanligt & se på ❤️ Ett kråkpar, många skator & kajor & mååånga småfåglar såklart 🥰

 

     

 

Åkte till Torsångs handelsträdgård & köpte en fuxia till framsidan & min nya tomat & grönsaks oas, har noll förväntningar men likväl stort hopp 🤭 tänk om jag får några tomater, ja drömma kan man alltid 😉 & välgödslade är dom 👍

 

På hemvägen blev det en kyrkpromenad, en skön i skugga & svalka innanför murarna, trots soliga bilder 😉

 

Hopplösa jag som oftast vaknar runt 05.00 om mornarna, idag eller nyss 04.20 iof. somnar jag ganska tidigt, men ändå... 🤔 Andra hälften somnar alltid sent & tar långa sovmornar 🤭 Tror dock att jag ska fortsätta stöka på i "tyst läge" i köket, började tvätta fönster igår & tog bort Ungens bädd... 😥 det gjorde så ont...

 

 

 

 

Min stora kärlek -mammas gullunge ❤️❤️❤️

 

       ... & puss & kram unge ❤️❤️❤️  

 

               - för alltid i mitt hjärta - ❤️❤️❤️

 


       Kram till dej som kikar in ☀️


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards