frallorna

Direktlänk till inlägg 7 juni 2024

Freda…

Av Lena - Fredag 7 juni 11:42


   Igår morron & mot Romme Alpin, en skön tur...

 


 

 ... nämen! dessa Dalahästar har jag inte sett förens nu, såklart det ska vara Dalahästar i Dalarna 👌

 

       

 

Vår by är verkligen så vacker ☀️ & där på bild 2 har det satts ut en soffa ifall någon vill vila sina ben 🥰  Det enda vi hade hemma som påminde om Nationaldagen var väl Gulliga Gula Gullan med sitt blå kapell 😃 hon ska i plurret snart 👍

 

 

 

På promenaden var det osianer av prästkragar, blåklockor & klöver, så jag plockade senare, fraktades i en bytta & vi for till mina föräldrar...

 

 

 

... blev en så fin bukett 👌

 

   

     

 

Glutenfria havreflarn al'a mammas & "to die fore" 😋   

 

       

 

På hemvägen kom detta oväder, & åskan har mullrat på avstånd hela dagen

 

       

 

Min idag morgonpromenad ☀️ kan då inte klaga på vyer, bedövande vackert ☀️

 

Igårkvällst hämtade jag grönt & annat på REKO utlämningen, oj så jag handlat ha ha men gav åXå sönerna massa dom önskat 🥰  & fick en lång pratstund med kvinnan som syrar grönsaker, så härligt, jag är visst ganska så ensam om att just gilla rödbets syrningen 🤔 & att fermentera rödbeta är väldigt svårt, men hon tror att hon nu knäckt nöten 👍 den efterfrågas minst, märkligt tycker jag, hon fermenterad åXå ibland en dryck av rödbeta, så när hon kommer & det passar så ska jag få prova. Hon är erfaren & har kurser, tänkte jag skulle hoppa på en för 1 år sedan... vi får väl se om det blir i framtiden... har ett 5 liter keramik krus jag fått, har fermenterat för länge seda i det, men mycket finns att lära 👌 

 

Ett "Jämt" kalas väntas 👏👏 härligt 😁

 

        Varm kram & fin helg ❤️

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Lördag 8 juni 06:48

Ser att du har så mycket blommor i din fina by. Det är samma här men nu känns det lite gruvsamt för det var bara en grad i natt och jag är rädd för frost nu när potatisblasten kommit upp och jag satt ut mina pelargone och andra blommor. Det är mycket nu ute i trädgården och jag klipper gräs och klipper gräs för det växer så det knakar.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

Lördag 8 juni 09:20

Ja tänk så mycket blommorna ger i sin vackerhet 🌼
Här var åXå på tok för kallt en natt, min mamma täckte om sina blommor, men det blev inte frost som tur var, mins ett år för flera år sedan då frosten kom veckan innan Midsommar & det fanns inte en enda blomma att pynta Majstången med… ja det blir vad det blir, & vi får hålla tummarna för våra planteringar!
Varm stor kram & tack för din kommentar ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Måndag 24 juni 21:33

      Natten mot söndag, klockan omkring 02.30, så otroligt orange, mer än den visar sej på bild, tyvärr är det ju föroreningarna som gör det 😢       Söndag morron & ut på tur, 4 km & mobilen i en gammal midjeväska från Vasaloppet...

Av Lena - Lördag 22 juni 19:08

              Kl 10.00 börjar traktor körningen i år 5 styckna till ängarna för att samla blomster till Majstången, men folk hoppar på lite överallt 😃              Underbara sonhustrun & jag 🥰      Så vid kl 15...

Av Lena - Torsdag 20 juni 23:05

      Storstädat köket, & gjort om gardinkappor med spets till 2 längder, blev helt kär i dessa jag hittade i ett uthus vi plockat ut förut, & jo jag vet, är som min farmor, hon hade åXå pinaler & pynt överallt & älskade åXå orange & färger hit &...

Av Lena - Onsdag 19 juni 04:42

        Morgonpromenad igår, tänkte gå in i skogen, tyvärr hade regnet gjort stigen till en gegg & smet stig, eller "smacku" på Dalmål 🤭, frukost, gillar inte köpebröd, mest bara onödiga tillsatser 😒 tur det ändå finns ibland...

Av Lena - Måndag 17 juni 17:14

      Alltså på morgonpromenaden blevvdet en blommbeundran, som iof alltid, magiskt vad dom gör, kantar dikesrenarna & ängar ...         ... tistelns färg är ju åXå nått i särklass...         ... den ljuvliga klövern inte att g...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards