frallorna

Direktlänk till inlägg 5 juni 2024

Latdag…

Av Lena - Onsdag 5 juni 13:48

     

 

 I lördags & jag tog en skön morgonpromenad & igenom skolgården 👍 

 

 

 

På kvällen fick underbara sonhustrun & Sam kampera i vår husbil medans sonen & ett gäng hade fest i deras hus för en kompis David som fyllt 40 ❤️ Jag pimpade husbilen med "all-inclusive" massa gott & läckra kvällsmackor ☺️

 

       

 Födelsedagsbarnet & min sååå vackra sonhustru ❤️

 

 På söndagen blev det fest för hennes pappa som fyllde 80 just den dagen, han visste absolut inget! väldigt chockad steg han ur bilen till toner av dragspel & gitarr & ja må du leva 🎶🎵 en fest med alla hans vänner, Sellnäsplanka, ost & fruktfat, dryck & kakor & bakelser, musik & sång & roliga berättelser från hans liv, en mycket rörd & glad 80 åring ❤️🎉☀️ & vädret på vår sida inte minst 👏 & allt i Ladan på gården 👍

 

         

 

Promenad igår, & jag gick in i skogen, alltså magisk i sin skönhet där fåglarnas sång var helt öronbedövande vacker, bäcken som pårlade, solen gnistrade & humlorna som kröp på marken & gjorde hål & fågelungar som lärde sej flyga 🥰 En "lisa" för själen stund ❤️

 

       

 

Igår eftermiddag konstaterade sonen & pappa att däcken på grävmaskinens behövde bytas , redan är 1 däck inlämnat 👍 

 

    

 

Vi satte oss på altanen igår kväll & njöt med lite rose & Oliver, kollade gamla kort, en häst som motionerades på åkern i byn nedanför, & Malte som roade sej i himlasängrn blsnd kuddarna 😂 

 

   

 

I morse satt denna kille, grannens katt en bit hemifrån, ville nog helst att jag stannat & gullat med den längre än jag gjorde, hur gullig 🥰 ...

 

 

 

 ... hejdå & följ inte med! det gjorde han inte ☺️

 

     

 

 En ljuvlig promenad i rask takt, fick några stänk på glasögonen, hade önskat fler för det var otroligt varmt

 
 

 

Eko frukost efter, fröbröd, hummus & mjölksyrad i huvudsak rödbeta m fler "kompisar" ☺️ & 1 liter kallt vatten, så gott så gott sååå gott 😋 det är alltid min start på dagen & mungbönegroddar såklart, men som blir klara i morrn,  blev ett "glapp" 😉

 

  

 

En hög pallkrage fylld av i mitten Jordärtskockor minsan! fick dom av en vän i höstas, det är ett Solros släkte & i höst kan jag skörda mycket, spännande 👏 bakom 2 st ärtskidor av sorten Lokförare Bergfälds Jätteärta! 

 

 



 I denna pall har jag Leksands potatislök!!  

      

 

Tur man har sina vänner & kan få tag i dessa fantastiska ting ❤️

 

  

 

Denna Gurka har jag åXå fått tag på genom REKO 👍 lixom några lika gamla tomatsorter & några nyare, jag som INTE skulle ha mer att vattna än blommorna på altanen ✋ men här kanske Sam kan göra sej en hacka" på -hjälpa farmor när vi åker på smårundor med husbilen 🤭

 

 

 

Nyss & en öm kram & goa pussar till pappa av Malte 🥰

 

Regnet öste ner för en stund sedan, så bra för grödorna & djurlivet ❤️

 

      Kram & fin onsdag!! ☀️

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Måndag 24 juni 21:33

      Natten mot söndag, klockan omkring 02.30, så otroligt orange, mer än den visar sej på bild, tyvärr är det ju föroreningarna som gör det 😢       Söndag morron & ut på tur, 4 km & mobilen i en gammal midjeväska från Vasaloppet...

Av Lena - Lördag 22 juni 19:08

              Kl 10.00 börjar traktor körningen i år 5 styckna till ängarna för att samla blomster till Majstången, men folk hoppar på lite överallt 😃              Underbara sonhustrun & jag 🥰      Så vid kl 15...

Av Lena - Torsdag 20 juni 23:05

      Storstädat köket, & gjort om gardinkappor med spets till 2 längder, blev helt kär i dessa jag hittade i ett uthus vi plockat ut förut, & jo jag vet, är som min farmor, hon hade åXå pinaler & pynt överallt & älskade åXå orange & färger hit &...

Av Lena - Onsdag 19 juni 04:42

        Morgonpromenad igår, tänkte gå in i skogen, tyvärr hade regnet gjort stigen till en gegg & smet stig, eller "smacku" på Dalmål 🤭, frukost, gillar inte köpebröd, mest bara onödiga tillsatser 😒 tur det ändå finns ibland...

Av Lena - Måndag 17 juni 17:14

      Alltså på morgonpromenaden blevvdet en blommbeundran, som iof alltid, magiskt vad dom gör, kantar dikesrenarna & ängar ...         ... tistelns färg är ju åXå nått i särklass...         ... den ljuvliga klövern inte att g...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards