frallorna

Direktlänk till inlägg 29 januari 2023

Söndag…

Av Lena - 29 januari 2023 17:37

   Samma lördagsvända som såååå många gånger förr   men vi är så nöjda så med det upplägget 🤭 & samma fina halvmåne lyste 🌛

 

 

       

 Undra vad denna så vackra byggnad användes till förr & nu?? skulle väl va nått de för konstnärer eller vernissage lokal... & jag skulle då gott kunna ha den som "sommarstuga" åxå 🤭

 

 

 

 

 

Efter promenaden tog vi bilfikat vid sjön... 

 

 

 

... & samma goa soliga macka som igår för min del 👍

 

 

 

... & vad gjorde Malte då? jo han tog hela mackan i ett naffs innan jag han reagera 🫣 ... 

 

   

 

... gott sa han & aningen orolig blev jag allt innan han svalt den 😬  

 

   

 

Stannade till vid Tuna kyrka & såg till älsklingens familjegrav...

 

    


 Idag har vart lugna gatan, & här inne ser ut som ett bombnedslag 😣 får verkligen ta mej i kragen i morrn... fast det har jag sagt länge nu 🫢

 

      

 

Blev en byapromenad  idag, mulet & grått men inte vått 😉 

 

 

Men oj oj oj, precis här blev jag ståendes på promenaden, alltså i grannens gran satt nog flera hundra gråsparvar & sjöng! alltså vilken styrka i sången, så högt så jag bara gapade...magnifikt 👏 samma endra som även sjunger här om dagarna 🥰 undra om dom sjöng en vårsång? föresten så trodde jag ett tag gör någon dag sedan att det skulle bli mars... men de va nog snarare en stark önskedröm 🥺 nej en kall till vintermånad är nog att räkna med, eller ja i alla fall ingen vårmånad... 🌷

 

Som du skrev Skogsnuvan så gillar jag åXå Hotell romantik för 65 plussarna 😁 spännande är det & modiga är dom 👍 & vet du?  - jo VACKER är du!!! 🌸 ❤️ 🌸 med ditt långa fina hår & en djur & naturälskare 🌾 🌲 🐿️ 🕊️ 🍀 🌾

 -så de så! 👍 🤗

 

Ny vecka, igen... glad för det, att få vara med, & förhoppningsvis går den i samma anda som tidigare, mata fåglarna, laga älsklingens matlådor, nattjobb, promenader, städa undan dom sista julsakerna, sätta upp lampor i fönstren... Nöjd så ❤️

 

    🌟✨Kram till dej som kikar in ✨🌟

 
 
wiolettan

wiolettan

2 februari 2023 17:43

Vilka enormt vackra vinterbilder, med snö och solsken. Förstår att det är skönt att ta promenader. Malte trivs, det syns så väl.
Vacker kyrka.
"Bombnedslaget" är kvar och kan göras senare, då kanske vädret inte är så fint.
Det dröjer kanske inte så länge innan det blir vår och fåglarna längtar.
Hotell Romantik kollar jag också på, tycker att det är ett häftigt gäng pensionärer.
Ha det fint och sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards