frallorna

Direktlänk till inlägg 29 mars 2022

Sömn...

Av Lena - 29 mars 2022 17:02


Ingen Fredsduva men väl en vacker Skata  tittar man noga så ser man osten hon har i näbben  Restaurangen hade frukost öppet mellan 08-08.10 pip!  sedan var det slut på maten   mycket mat & många bevingade som tävlar om att få mest mat


Låg på köksoffan & myste med Ungen, det snöade en hel del i omgångar, rysligt kallt & hu hu...



... Malte ville ut, men väl där ville han in igen, tvingade dock med mej honom...



... på en liten tur i alla fall



Här är den magiska oljan MCT olja  


Efterssom jag använder många matvaror ur just Reneé Woltaires utbud, så köpte jag denna sorten från hennes sortiment, finns många olika märken. Önskar man bodde i Stockholm ibland & hade närhet till hennes fantatiska affär mitt i stan, men som tur är har hon i alla fall stort utbud i våra mataffärer  


Ja så hade hon en "liv" sändning för ett tag sedan där hon lagade mat i sin affär, som ganska ofta, & just där kom hon att prata om denna olja, jag nappade & googlade & köpte den redan dagen efter. Den hjälper nämligen till att förbränna fett tex när man har periodisk fasta eller tränar


Började med en tesked gånger 2 om dagen men ökade ganska omgående, varning dock för att magen kan komma igång ordentligt ha ha... pruppar & fisar dessutom   


Jag var snart uppe i en msk morron & kväll, efter någon dag började jag tänka att gösses vad jag sover bra, jag som haft noll sömn i flera år, så jobbigt, vaknar trött alla dagar & ibland har jag inte ens kunnat somna...


Började googla, & ja tame tusan, den är ju fantastisk för sömnen! så nu tar jag en matsked på kvällen + en tsk jordnötsmör (protein) & lite honung & sover som en stock! vaknar helt klar i huvudet kl 07.00 efter ca 7 timmars djupsömn, kan inte ens ligga kvar i sängen, så pigg! alltså jag har fortfarande svårt att fatta, men så är det, har hållit på i ca 5 veckor nu, tar en eller 2 msk på förmiddagen & 1 till kvällen  


Ni som blir nyfikna -googla vet ja! googla MTC & sömn, eller vikt, eller bra för hjärnan & även för sjukdommar i hjärnan så får ni se dens nyttigheter & efektivitet! många som har Högskoleprov, eller vill vara klara i skallen inför någon uppgift tar denna olja kvällen innan, & ja jag kan ju bara intyga att för mej är det åxå så, ja inte för att jag har något speciellt för mej men att jag är så klar i skallen, det är verkligen så skönt  


Nu skulle jag åxå behöva bli lite mer frekvent med min motion/gåbandet för att få en slank kropp till Beatch 2022, tja så kommer det ju aldrig att bli men några kg mindre i alla fall  för även där som sagt hjälper den då till  


Som sagt, tänk att en msk olja skulle göra min sömn  att äntligen efter så många år få sova "normalt" ja det hade jag faktiskt gett upp hoppet om, har dock vid flera tillfällen tänkt att be en Läkar skriva ut recept på något att sova på, då jag åxå ju vet att hjärnan måste ju få ro & vila någon gång, men samtidigt gruvat mej, så det har bara stannat vid en tanke... 


Ja så detta är mitt tipps för den som sover dåligt   ofarligt & Naturens läkekraft i en nöt!  


                        Kram på er  




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards