frallorna

Direktlänk till inlägg 19 mars 2022

Lördag & sol...

Av Lena - 19 mars 2022 16:13


Ungen tätt tätt nära, ibland så jag inte kan andas, men tänker att de kan jag ju göra senare  jag har Ring så spelar vi i lurarna, så mysigt program, dock lite blandat pga programledarna, jag vill ha mjukhet & inga hårda röster, men vi är ju alla olika, dagens nya pärla kändes vild & ostyrig till en början, men vann på sin glödje & charm ändå  



Skar ett halvkg ost i bitar till dom bevingade så dom kunde flyga förbi fönstret & le mot mej   



Packade ryggan & for iväg på en promenad som var skön för tassarna...




Aningen svalt, eller 9 pluss  men så när solen kom var det inget att klaga på 



Sam är här nu, skruvar & äter Mentos samtidigt som dom kollar på bilklipp, hur spännande & farfar förklarar allt om bilens motor & allt runtom & Sam lyssnar andäktigt, hur gulligt  & så ser jag just att jag har ju Vinterhimelgrenen kvar med polkagrisar & stjärnan... stjärnan skulle jag ju kunna ta ner nu lixom polkagrisarna  men grenen & stjärnorna tror jag får sitta kvar tills jag kanske hittar på nått annat, eller?... men Julen vara in till Påska! sjunger man ju, så än är väl ingen brådska?...  



Diabilder sedan jag var liten, 3 år, jag & min bror  hur söta är vi inte  



... här kanske 4...



... & detta mins jag än idag, min stora Idol Jock Mocks Jocke (fast jag sa Jockjocksmocke) uppträdde på Storängets park i Nås & han var min stora Idol -Gulli gullan koko som en gök... kunde den utantill, 4 år var jag & mins att jag satt andäktigt hela "konserten" igenom, att få se sin Idol, ja ni ha ha de va tider, året var 1967



... här har morfar lyckats fånga honom när han gick ut, stod några fans där ha ha..



... dessa mins jag åxå & hur lycklig jag var även då, Famely Foure 



Har ni sett vilken fantastisk nostalgibild om man gillar bilar  



Ja så dök en bild på oss när vi gifte oss 1982  


Vi hade en fantastisk kväll i nostalgins tecken, drack cava & skrattade & ibland rann mina tårar... minnen, finaste mormor... hon var finare än en Ängel. vi stod varandra så nära   ...



... & här får hon ett paket av en Tomte i lite märkliga kläder  



... & här firar vi Julen 1968 tror jag hos våra kusiner & jag får min så hett älskade Apa som jag har sittandes här hemma i mormor & morfasr soffa  som jag älskade Apan & gör faktiskt än idag  & där hade vi en väldigt riktig Tomte åxå     & kolla in tv:n vilken vacker en...


Strax ska vi åka in till stan & köpa mat, Sam & Malte fick välja & valde Mc Donalds  jag & gubben tar från Thaien  


Talang igår, men åååå så gripande vackra bidrag till finalen, den lilla killen som vann & den lite äldre killen som spelade fiol!! kommer han ut med sin musik kommer jag spela den om & om igen, så otroligt vackert han komponerade & spelade -hatten av!!   & den lille killen ja han har verkligen livet framför sej som sångare WOW! 


Stackars Sam får lida kvällen igenom då farmor vill se Lats Dance  men så blir de, han & farfar får väl kolla plattan & Tom & Jerry annars...


             Varm kram på er mina läsare   


 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards