frallorna

Alla inlägg den 30 augusti 2019

Av Lena - 30 augusti 2019 10:06


Tisdags morron sms:ade jag komisgrannen, hänger du med till skogen en liten vända? svaret om bums, JA!    2 timmar senare var vi på väg, fanns en hel del kantareller, men jag gick in för Kalle denna soliga & otroligt vackra dag...



... Eva blev överlycklig över sin stora "fångst" 



Lekt & gnussats   



Mornar i soluppgång



I onsdags åkte en annan go vän & jag till blåbärsskogen igen, blåbär fanns, lite trögplockade bara, det skulle gå snabbt i skogen sa kompisen, så inget drickbart med... vilken miss, för hon iglade på & plockade mer & mer & kom längre & längre bort... jag fick ont i ryggen, törstig, långt från bilen, gav upp... till slut kände jag att jag skulle svimma...

Tyvärr blev det för mycket, då jag fortfarande inte är ok med att äta heller...



Tempen visade 28 grader, varmt, men höstens värme är en helt annan än sommarens, så frisk i sin värme! tycker jag. Mådde dåligt resten av dagen, mot kvällen hade jag lite feber, blev nog ett litet solsting...


Men nattjobbet kallade, med bästa kollega  



Natten blev gripande i ett avsked av en speciell människa som vi alla på natten tog, en överaskning för henne att även dom som inte jobbade den natten ändå anslöt  


På måndag träder omorganisationen in där jag jobbat, där vidriga chefer segrade, men det är väl sådana man ska ha i Kommunen, sådana som saknar empati & lever utan känslor, dom som inte ser verkligheten...  dom som nu tror sej ska spara miljoners miljoer på detta...


Trodde jag gjort min sista natt där i juli, men denna natten blev den sista


Natten gick & på morronen följde jag med kopisen & kollegan till stallet där min *30 års precent står* min Equtan  en Arab som nu är 30 år, still going strong  som min finaste vän äger sedan många år, han kom till Paradiset hos henne med familj LYCKA  



Med den mumsiga mulen ville jag inte få en puss idag!   flug/myggtäcke på då han går ute dygnet runt i beteshagen 


Hans tänder är tyvärr det enda som är lite dåligt, men med största delen blötmat, som han storm älskar!!! mår han prima & såklart fri tillgång alltid på hö & gräs, & när dom är ute på ridturer är han fortfarande som den ystera ponny han alltid vart, tittig, hoppar studsar & busar, hur gulligt!!   & hans för 5 dagra sedan årliga tandläkarbesök gick galant & UA! 



Så svårt att äta fortfarande, inga hungerkänslor nästan, men fick ett sug på morronen, -stuvade makaroner! som tur var hade ja glutenfria makaroner hemma, stuvade i sojagrädde/sojamjölk & njöt 4 skedar innan jag somnade & sov i 3 timmar...


Åskan kom vid lunch, aldrig särskilt nära, men bortåt slog blixtarna hela hela tiden, läckert skådespel!


Idag fyller vår Sam 4 år, en stor dag   & födelsedagskalas i eftermiddag! 


                          Kram kram  


    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards