frallorna

Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Lena - 3 juli 2017 15:30


I lördags åkte vi till Romme för att kolla in den Medeltida marknaden som flyttats dit från stan, inte stor & ganska så ostrukturerad...



 

... men när jag hörde denna filur så fick jag feeling!! älskar flöjt & dessa Medeltida marknader med doft av eld & så, tyvärr höll jag kameran fel så han spelar på sniskan 




Hittade det jag letade efter!! för 1 år sedan tappade jag min stengods sejdel som jag köpt på Leksands Medeltida marknad för många många år sedan, kunde dock inte förmå mej attt slänga den... & vipps så fanns dom där igen! Leksands Krukmakeri!!  köpte 2! nu kan jag kasta den trasiga!! eller inte... kanske ska jag limma ihop den & ha som vas?? slänga är INTE min starka sida  



Hastigt & lustigt bestämdes att dessa 2 finingar skulle komma hem till oss på mat på kvällningen, snacka om att vi babblade nonstop &...



... åt av maten jag fixat, massa snacks...



... & efterätt, höftade ihop en mandelkaka som jag tror blev galet god, ja så sipprade vi kaffe, vatten & vin



... i 8 timmar!! herregud sa vi när klockan var 02, solen går ju nästan upp!!  så är det när man har med härliga vänner att göra!!  -En repris är att vänta!! SO & K  



Lika hastigt påkommet blev igår, då vi blev bjudna upp till Häradsbygden på lunch! med bakhåll -hjälp oss med bilen Mats!!-  dom bor så vackert så jag nästan tappar andan, som att förflyttas in i en idyllisk Astrid Lindgren värld  




Märta & Malte löpte amok både inne & ute...






Märta lilla hjärtat!! som hon hade skoj!! 



Gubbarna fixade både bilen 6 riktade upp flaggstången...



... innan vi skålade in i välkomst drinkar, av banan, mandelmjölk & tropiska frukter, å hjälp så gott!!!



Vädret kunde inte vart bättre, molnigt & skönt för M & M & ja oss åxå! & riktigt varmt...



För mej grillad Tofu, grillade grönsaker & hirs! så gott!!! 



En liten nos runda i ny miljö...



 


... innan kaffe, glass & melon på andra sidan grusgången, vars Klematis väntas klä in den helt



Tog en titt uppe på glasverandan där dom nyligen möblerat om lite, ja den är då verkligen magiskt vacker i mina ögon, som hela huset för övrigt är  Här äter dom  alla måltider, skulle jag åxå gjöra



Kom hem på kvällningen alldelens innan jag skulle ut på nattskift, liiite trött efter helgens baluns! med dålig sömn

Jobbade som alltid med en härlig kollega! hade full fokus på det ev åskväder som skulle komma under natten, men som aldrig kom


Vaknade dock till vid 10.30 i morse till muller & regn som nog var hagel, orkade inte ens se ut... åskan drog dock bort fort...


Somnade om & vaknade en timme senare, för att även nu höra åskan! gick upp, tog ett foto & hade altandörren på glänt, kollade in SMH:is åsk radar, & alltså, den var absolut SOPSVVART över oss i säkert 2 timmar, men tyvärr, här var som i vanlig ordning ingen åska att tala om, svagt sporadiskt muller långt långt bort.... snuvad på konfekten även denna gång!  



Har hört ett liiiitet muller för en liten stund sedan, men även det är borta.



Om en liten stund nästa baluns!! HUGO min systerson fyller 16 år!!!! HIPP HIPP HUraaaaaaa för dej idag!!!       


En gullig bild jag tog i juli sommren  2011   



Inte nog med att Hugo fyller!! det gör åxå...



... min fina mamma!!!! 


   


Kalasbilder & annat kommer i morrn!!



           Kram till dej som kikar in här  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards