frallorna

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Hej svejs!

Av Lena - 18 januari 2011 15:12

  

                                      Nojset fortsätter ...   

             -Under översikt av Herr Petrus!     

Har varit ute på gården städat bort lite sånt som kommer "upp i tö! pling pling"  

Eller kack om man så vill  inte alla gånger man ser när det "händer"    

Så skönt ute både idag & igår! hörde några prata, om att dom fått vårkänslor!

-& jag håller med! tog fram en filt & så satt jag på trappen en stund på dagen, solen lyste, riktigt mysigt! 

 

När jag var på jobbet, gick gubben runt byn med vovvarna! & Malte skuttade glatt med!

Vi ska ta fram en kälke vi har på vinden, måla den & sätta på sidor, så ungen kan bäddas ner, ifall vi ska ut på promenad i helgen, enklare att dra än att skjuta en spark framför sej, i detta väglag... 

 

Men men, vi får allt se, ska få kallare igen! bara det inte kommer mer snö åxå...   

Har precis tagit ur denna paj ur ugnen, med majs, sojakorv & broccoli! mumma... 

 

Handboll! love it!  + Halv åtta förståss!  

 

                               -Nu till maten! ses!    

 

 

 
 
SAILAWAY

SAILAWAY

18 januari 2011 17:29

Ha ha skön bild på Petrus när han övervakar att allt går rätt til :)
Amarone rekommenderar jag två av mina absoluta favoriter:
Amarone Tomassi(eller om de stavades Tommasi?)
Eller Amarone Selezione Antonio Castagnedi 2006

Kram-kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

18 januari 2011 20:35

Polis Petrus! ;)
Tack för tippsen! ja den där Tomasin, den pratade vi faktiskt om i natt du & jag!! ;) minns jag när jag såg namnet!! ha ha ha... ;)
Du visade en bild på flaskan för länge sedan ;) man har mycket i det undermedvetna!! ha ha.. ;)
Kram!♥

 
marina

marina

18 januari 2011 17:39

Precis som sailaway tyckte jag extra mycket om bild med Petrus-övervakaren. Skrattade till lite när jag såg den. Du får till så många fina bilder. Gör du inget annat än håller in knappen för att få till dom bilderna? Hehe! ;)
Vårkänslor har vi också börjat få här. Bar asfalt och nästan bara de stora snöhögarna kvar. Nu längtar jag till knopparna kommer på träden. :)
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

18 januari 2011 20:31

Övervakaren heter åxå Polisen eller Väktaren! fniss fniss...;)
Min kamera har jag alltid redo! & bär den med mej alltid!! få saker som är så roliga som att fota!! :)
Lyckos er som har barmark! det får vi vänta på ett tag till ;(
Kram!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

18 januari 2011 18:03

Men vilken blick Petrus har, ser ganska sträng ut,som han tänker är hon snäll nu mot min pojk,,,
dom är ju bara så underbara. Även ½8 hos mej här
med, vi har tagit en skön promenad i skogen, där är skottat så man gå utan å bryta benen, synd att det skall bli kallt igen, vill ha sol,sol.
Kram Kerstin.

Lena

18 januari 2011 20:28

Idag var det dock vid ett tillfälle ombytt! Märta bet Malte för hårt, & han blev sådär fly förbaskad på henne! ;) Polisen kom i ett hujj från ingenstanns! ha ha.. först till Märta & såg om henne! sedan till Malte som fick en förvisande blick! ;) fantastiskt att studera dom!♥
Gick bättre att gå idag! ok om det blr aningen kallare en liten stund, om man nu får välja ;) vill åtminstone inte ha snö!!
Kram!♥

 
Snosse

Snosse

18 januari 2011 19:19

Vad stor Malte har blivit redan! De ser verkligen ut att njuta av varandra - härligt! Kram!

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

Lena

18 januari 2011 20:23

Ja han växer så det knakar!!! ;) Ja jag är så pfantligt lycklig över deras tillgivenhet mot varandra! hoppas det håller i sej åxå he he..
Kram!♥

 
Di

Di

18 januari 2011 21:46

Fina bilder som vanligt, lät mysigt att sola på trappen :) ska inte gå någon kurs i år, du kan ju kolla hemsidan får du se,det är ju annars temakvällar på onsdagar med många tjejer. kram

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

19 januari 2011 21:35

Ok! ska kolla, få se om något hägrar! ;)
Så skönt att vi snart är inne i februari, & snart kan önska oss mer värme & vårlika dagar ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Simona

19 januari 2011 10:47

Hi hi vad du skämmer bort Malte... Han får åka "kälke" "ler"
Tycker också om bilden där Petrus övervakar....

Kram!

Lena

19 januari 2011 21:33

Ha ha.. ;) Ja jag tror iof inte att hans små ben orkar så långt & så är han en liten fryslort åxå fniss.. ;)
Ja Petrus är en riktig övervakare! ;) koll på vad dom sysslar med he he..
Kram!♥

 
Ingen bild

Optimist

19 januari 2011 10:52

Fina bilder med dina härliga hundar. Vi ser också allt möjlig ute i naturen nu då snön till viss del har smält. Märkligt att vissa personer tror att det inte märks om de slänger sitt skräp i snön, tänker inte på att den smälter. Så god pajen ser ut. Många kramar till dig.

Lena

19 januari 2011 21:30

Ja du, & tänk vad med hundskit som kommer fram!! det gillar jag inte! att man struntar i att ta upp efter sej på vintern, bara för att snön skyler :(
Men pajen, den var god!! :)
Kram!♥

 
roxanna

roxanna

19 januari 2011 17:08

Va fina alla tre är :)

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

19 januari 2011 21:29

Japp & Tack!! ;) :)
Kram!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards