frallorna

Alla inlägg den 7 augusti 2022

Av Lena - 7 augusti 2022 21:44


Sam sov hos oss då mamma & pappa åkte på cruising, han åkte 4 hjuling medans jag plockade svarta vinbär...



... så mycket så jag ringde hit mina föräldrar & vad hände då? jo himlen fullkomligt öppnade sej! gösses... rusade upp på trappen, sod där skrattade & insåg att det inte skulle ge sej, så dom  & (& jag hjälpte till) plockade 3 liter i hällande regn, vi var alla sedan totalt sjöblöta, men de var ju bara vatten, dock inte så varmt  


Men hallå!? ovädret som skulle komma, varningar utfärdade & hej å hå vad dom varnade &... spådde fel    tror meteriologen var en "pryo"  inte många rätt där i rockärmen  



Hade ju önskat att fått vara på Dala Järnas Flygfest, nu blev det inte så, men ena sonen åkte dit idag, skickade filmer så jag dregglade, toppenväder på det.

Jag fyndade ett campingbord på rea hos Clas Ohlssons, i hela Dalarna fanns bara 1 i grannstaden, så vi åkte dit & sedan till Dala Airport, där fler plan är stationerade under festen i D-J


Hade såklart laddat med massa fika under tiden vi myste på  



Brandkårsplan, kanske inte så spännade men dom såg märkliga ut...



... när dom kom tillbaka hade dom Brandlars syrenen på ha ha ... I D-J hade dom vattenbombat



En stund senare kom denna kanon inflygande & över oss, tror det var F-16 med en Belgisk Pilot, gjorde en pyruett & backen skakade & lite så innan den landade, ja det brukar alltid vart så genom alla år att dom som står här på fältet & trånar får sej en lite uppvisning av alla som är stationerade här   fint gjort   



Mitti detta kom detta flyg från sydliga breddgrader, kanske en sista semesterdag kvar innan jobbet kallade, ja jag hinner tänka mycket & fantisera må ni tro  



Malte & jag tog några promenader, vi blev där länge...



 

PC-7 TEAM, nioPilatus PC7 Swiss Air Force från Sweitz (tror jag dom var från) hade gjort en hej dundrade uppvisning i D-J, sonen filmade & jag njöt av att se den senare, mycket rökfärg & folk skrattade, attans skickliga piloter, fort gick det & många i luften.

Även vi fick en liten uppvisning!  



Här taxar dom senare ut & strtade 3 & 3 & sedan åkte så fint i väg i pil formation 


 


Ungen under bordet i morse, ja där vi sover  först en madrass sedan den tjocka bäddmadrassen ovanpå, ser ni vilken stor tass han har? det är för att få tag i... ha ha nej det blev bara så, han är välskapt   


Ja så en ny vecka igen & nu kommer sommarvärmen tillbaka, så perfekt! många som semestrar ännu, så snart även vi ingen  


                               Varm kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards