frallorna

Alla inlägg den 5 augusti 2022

Av Lena - 5 augusti 2022 17:57


Så enormt med knopp men tyvärr är platsen inte alls optimal, jag hade glömt att mina älskade träd numer är större, vuxit & dämpat solens strålar, så det slår väl ut en 10 om dagen, jag som önskat så många fler då knopparna är hur många som helst hela tiden  Viktoria Skoglund säger att man ska plocka dom på morronen då håller dom längre i vasen, men nu gick jag ju upp kl 12 först    tog igen min förlorade sömn, slocknade vid 00.00 & vaknade kl 07.00 & Ungen fick sova ute, ja nu mår han inte illa där heller med sin sköna koja & en andra plats...



... så då fick han komma in & vi somnade i köket på sängen där, & hans pusskalas började & tror jag somnade om i kalaset ha ha... han gick sedan ut kl 13, värmen var skön & Malte fick en liten promenad



Ja så har jag fått mina progresiva glasögon, så fantastiskt! nu är det bara att vänja sej, redan är dom helt fantastiska, fast jag tar ett & annat snedsteg & lite vingligt allt ha ha folk tror väl fredagsfestandet börjat redan för kärringen   bjuder på glasögonen men inte på mej själv, & ibland tycker jag faktiskt det är skönt med munskydd som kamoflage     & så ingick Gratis solglasögon i priset värde 4000 & med samma slipning, valde dessa bågar & brunt glas, alltså jag dog när jag gick ut på altanen & såg ut över nejderna, såååå läckert! nästan så jag kommer använda dessa mer än dom andra   brunt glas är tametusan "a macing!"  ja så fick jag en gratis drulleförsäkring på 2 år som gäller på alla olyckor som kan hända med dom, känns kanon pluss en stor flaska glasrengöring m.m.    Denna glasögonaffär är ingen Kjedja utan privatägd & härifrån har alla mina glasögon kommit sedan jag var 11 år & alltid lika nöjd med service & varor  



Fikaväskan fixade jag innan vi åkte dit, & tog fikat vid Dala Airport, där står flera plan uppställda inför Flygfesten på Dala Järna, många stod där med bilarna & väntade, ja på vad undrade säker alla ha ha ville väl se något starta, men enligt programet där startar inga flyg förens kl 18 så då kanske Jas laddar här för en uppvisning där...


 


Vem vet, kanske snurras plasten av Helikoptern åxå   dom röda ska på uppvisningen & den stora maskinen till höger, är det månne Jas eller ?



... precis såhär satt älsklingen då vi satt & fikade nyligen & Malte hoppade upp & tog hela bullen! som vi skrattade & samma höll på att hända även här, lille vännen var så sugen så han kunde inte hålla sej, för såklart får han smaka, en tugga till gubben en till Malte men  iallt för lungn takt tycker han 


Nu till VARGEN!! en dam kom förbi där vi satt med sin hund & sa HÖR! det är vargen som ylar, den låter ibland, brukar höra den då & då, den går upp i Skenshyttan & mot Nybroberget, alltså hur farsinerande, han höll på ett tag till sedan slutade den, aldrig tänkt på det fast vi går här så ofta, kanske har han aldrig vart där han var just där då heller, men hädanefter vet jag vad jag ska lyssna efter  



Ja så promenerade Malte & jag vidare & gubben mötte upp oss en bit bort. Beställde pizza & hämtade upp, den ska ätas lite senare


Ja så till något annat... -En Gul varning utfärdad över hela länet ikväll & natt, en Meteriolog pratade om det på Radio Dalarna som komma skall över oss, skyfall & åska, 3,5 ml på 3 timmar typ, dom med källare ska hålla ett öga över dom, undvika att köra under viadukter osv.


    På denna skärmdump från "live sändning" var en stor blixt över oss...  


Men än så länge är himlen vackert blåmelerad åt norr & ruskigt mörk åt andra hållet.

Altanen är varm & skön, ska sitta där & äta & spela musik, & till pizzan ska gubben få dricka sin Kung! nämligen GW:s vita ha ha   


Ja vi får hoppas att inga olyckor händer när det hemska ovädret drar över Dalarna & vidare över andra bitar av Sverige... 


Några flygningar mot kvällen i Dala Järna, kanske hinner dom före ovädret? annars får vi hoppas det dragit över tills morrondagens festligheter där, så mycket jobb & så tar vädret över med elände, så nej jag håller tummarna att dom får en fin morrondag där   


Pst! nyss åkte dom 5 röda planen över oss i formation & på väg till Dala Järna & ett åkte upp & ner  


                      Kram från oss  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards