frallorna

Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Lena - 10 januari 2022 17:43


I lördags hade vi söner med de sina på middag...



... hasselbackspotatis med trumpetsås & diverse tilltugg  hade en sååå härlig stund, ja många timmar, gick igenom gamla fotoalbum från svärföräldrarna & från förr i tiden, som vi skrattade & mins åxå... det enda fel var att svärmors stora matta hon vävt & som jag har haft liggandes här sedan bodelningen nu blev såpskurad i garaget... men tyvärr inte han torka, den kommer smälta in perfekt färgmässigt  Doggybag med hem till dom som ville, ändå fick jag mat kvar


 


Ena sonesn flickvän är florist & trädgårdsmästare, dock jobbar hon inte som det men älskar att göra fina arangemang, som detta jag fick i födelsedagsprecent & en massa annat, doftljus & handuk å så 



Söndag hade jag ärende in till grannstaden & en affär, stannade till vid Båthamnen på hemvägen för en pulsig promenad , fullt av folk på sjön, flera rännor upplogade...



... ja annars hade det inte gått att gå där, många åker skridskor ut från Ornästugan eller hamnen, hade verkligen vart en än finare dag & solen lyst, vilket den inte gjorde alls...



... pulsigt att gå på torra land åxå...



... men vi tog oss fram i alla fall  



Hittade detta kort i svärisarnas gömmor, jag & min kärlek till vänster & våra 2 toastmasters till höger utanför Hotell Persborg i Vikarbyn, gösses så ung jag ser ut   inte alls som jag ser det när jag ser i spegeln nuförtiden, då ser jag bara ett changserat Troll  



Igårkvällst kom Sam för översovning då inte "F klass" (lekis sa man förr) börjar förens onsdag & mamma & pappa jobbar


Somnade allt för sent & vaknade allt för sent  men så är det med en farmor som jag, tids nog börjar vardagen & livets hårda skola såsmåningom... han kollade film, dansade, lekte med Malte & kom in till köket där jag bakade då & då, & vi pratade  massor 



Bakade pizzor, både glutenfria & vanliga, jag har gått i nattlinne hela dagen & Sam i kortkallingar...



... tittar ut kl 14.30 & ser Sams mamma komma gående emot oss -hjääälp ropar jag -upp & hoppa & på med kläderna Sam, som ligger skönt under täcket & ser på Barbapappa & jag in på toan för kläder... Sam bara tittar & säger -varför??? inser att ingen av oss hinner, skrattar & öppnar dörren & säger Gomorron kära du!  men hon bara skrattade hjärtligt & jag tröck en nygräddad pizza i handen på henne  


Ja herregösses... strax kommer han hit igen för övernattning igen & då ska vi i alla fall försöka somna liiite tidigare & gå upp liiite tidigare i morrn  



Vid 15.30 i skymning tog Malte & jag oss en promenad, så vackert skymmningen är...



 




I morrn en ny dag & det ska visst bli mer snö...

    Mina älskade bevingadedag fick idag gårdagens bröd som jag gjorde en smet på grädde, ägg & smör & socker & in i ugnen, gillades     kolla vad jag fyndade förra veckan på Coop, ost för 39 kr/kg, köpte 4 till dom bevingade på dryga kilot styck, det är hårt att vara fågel när kylan är hård   & morrondagens mat har jag redan klar till dom, ost såklart & annat smask, värre är det med gubbens matdosa?? kanske kan han åxå ta lite skatmat  


                   Hejsvejs & kram på er     


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards