frallorna

Alla inlägg den 1 januari 2022

Av Lena - 1 januari 2022 19:19


Nyårsafton hos min kusin med fru dit åxå min bror med fru kom, knytis & allt var magiskt gott...



... förätt en sååå god toast med trattstuvning delux!  



... lika delux var den veganska grytan som serverades (vars båda gjorda av min kusinfru) & en kycklingrätt till några



-får jag åxå smaka?...  jo de fick han såklart  



Efterätten var denna veganska & glutenfria Pawlova (gjord av kikärtspad av min svägerska) med limecurd, ananas, mango & jordgubbar, alltså mmmums!  & en även där glutenfri vegansk chokladkaka med glass, & ja vi blev proppmätta! 



Ja så fixade jag en Julklappslek... 



... med egna regler  



Malte knähund i min brors famn...


.


.. ser ut som han ville ta sej en tugga  han gick från famn till famn emellanåt & 2 gånger blev han lite stressad under en kvart ungefär, så vi kunde väl inte klaga, för gösses Amalia vad det small överallt     


 


12 slaget skålade vi i alkoholfri jordgubbsbubbel...




Vi träffades kl 18 & avslutade först 02.00 nästan som ungdommstider  ja & föresten, man är väl inte gamlare än man gör sej  



Hemma vid strax efter 02.30, inte trötta, uppe i varv lixom, så vi kollade tv en stund & vaknade vid 11 på förmiddagen idag, bidde brunchfrukost


Dagens middag, gjorde en magisk sås, fräste tomatpasta med curry, i med havregrädde & pepprade med ramslökskrydda & ramslöksolja & chili, dripplade den på kyckling för gubben...


 


...& jag med rökt tofu, tänkte Quinoa till men orkade bara öppna 2 tetra med linser & bönor



Nu ska här badas för ett helt kommande år   av med skiten & börja om, ett nytt år fast världen är ju densamma, tänkte ett bokslut, men inte just nu i alla fall, men det kanske kommer 


Avslutar med de vackraste bilder min syster tagit idag på en tur i Särna där dom har sitt underbara torp 2 mil rakt in i skogen till världens ände...




... läckert & så vackert så jag nästan svimmar  


Inatt ska vi åxå få massa snö, kanske vaknar vi till ca 3 decimeter "dom" säger då de på tv vädret... 



Agnetas Nyårskarameller kanske vi slötittar på & sedan Tomas Ledins låtar i filmen En del av mitt hjärta & jag anar att nostalgin & minnen från ungdommen kommer flöda ha ha  & Stjärnorna på Slottet får bli via playen en annan gång


Pst!? går till badet & ser samtidigt på klockan, men den är ju 20.00, jag trodde den var runt 18  både dagvill & tidvill efter all ledighet   ja då får vi väl lyssna på Nyårskaramellerna från badet då  

     

               Kram på er & fin fortsättning!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards