frallorna

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2021

Freda...

Av Lena - 1 oktober 2021 17:23


Gösses så det blåst & regnat till & från idag, ett riktigt kurainneväder...



... fast än är det många löv som ska ner



Ungen gick inte ut förens 12 idag, myste inne han åxå, låg i fönstret på sin "gamla" bädd, den nya blev totaldissad igårkvällst bara att göra om & göra rätt, lilla gorme & bestämda pojk, som har osianer av kärlek inom sej, han är så underbar 



Prylar & ting här & där...



... de bara är sån jag är... såg en villa till salu, helt perfekt i sin stramhet, kliniska golv & gråa kök blanka skåpluckor utan hantag & enligt mej total noll känsla... fast många gillar just den, ja vi är alla olika, här ska vara trasmattor, på tok för många blommor, jungelkänsla ha ha porslinfigurer, ljus & minst 3 dukar på varandra, en stor en mindre & gärna en än mindre & kanske tillockmed en fjärde ha ha...  


Kommer mera strax... ja så skrev jag då för över 2 timmar sedan, min urgamla dator som hela hela tiden ska uppgradera sej & en sådan process kan ta flera timmar, lika arg var gång grrrr   


Men hur som....



... en pysselhörna...



... när man fått tagi en eller 2 udda kaffekoppar, ja då får dom bli...



... fotöljer till dom små gamla  



Malte tyckte i alla fall om Ungens nya teddybädd men dissade Ikearåttan där bak 



Tycker det är jättegulligt att en blomma kan sova, som denna klöver med sina skira blommor, slår ihop & somnar om kvällen  


Strax Idol, gillar  gillar verkligen Country killen & gospel tjejen, bra är åxå härliga killen som sjunger som Lisa Ekdal, ja & han med ljust lockigt hår på hjässan  namn just nu & iof sällan lär jag mej dom, om dom inte är speciella, som tex Tusse   som ikväll leder Världens barn galan på tv1 tillsamans med Sofia Rågenklint, 2 fina från Dalarna


Sipprar på lite rödvin, ett biodynamiskt naturvin, nyss ätit varma mackor med trattstuvning & tomater, mumsigt  


             Fredaskvällskram     


   

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

2 oktober 2021 10:33

Du och jag är rätt lika i alla fall. Jag har massor med blommor så jag vet inte hur jag ska få in dom i fönstren nu när dom varit utomhus i sommar. Trasmattor och grejor lite överallt. Visst är det hemtrevligt och inte som ett lab på något lab. Det är så det ser ut när man bara har rostfritt. svart och vitt och sterilt och otrivsamt.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

2 oktober 2021 16:20

ja det känner jag, du visar åxå ditt hem & jag bara älskar det, ser dina minnen överallt, precis så som gör ett hus trivsamt *hjärta* sån var min farmor åxå, överfullt med minnen & pinaler & det var så trivsamt & älskvärt hos henne *hjärta* vårt hus är förvisso bara 37 år & av den moderna arten, men jag älskar det så ändå, billigt & betalt & vårt egna som vi startade i, så även här är många minnen byggda *hjärta* älskar serien Det sitter i väggarna! det var ju vår veterinärs hus det handlade om för 2 veckor sedan, blir så berörd av svunna minnens tider... Det hus vår son fick som vi ägt,som funnits i gubbens generation bakåt, var min dröm... men bara att inse allt som skulle göras, blåste sonen ur helt & byggde upp ett nytt inuti! nytt & flott &... ja du vet, själen flög ur en bit, så jobbigt men jag höll igen munnen & dom trivs! huvudsaken ha ha :)

Varm kram till dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards