frallorna

Alla inlägg den 22 september 2021

Av Lena - 22 september 2021 18:19


Förmiddagspromenad efter regnet...



... enorma mängder kottar



Hämtade Sam från F-klass, jag får inte säja Lekis! & inte bara förskola, uten F-klass, väldigt viktigt   när jag var barn, ja när åxå sönerna var barn, hette det Dagis & Lekis... men tiderna förändras & nu är Dagis Förskola & Lekis F-klass som är = förskoleklass, rätt ska det va  fast jag säger fel hela tiden  



Gräddade pankakor precis innan jag jag åkte, ja jag tänkte gå & ta Malte med, för långt är det inte, men det drev regn i luften, onsdag & klassen hade just kommit tillbaka från skogen, dom har alltid skogsutflykt onsdagar med fika, & en fantastisk "fröken" som även sönerna hade  orkade 4 pankakor sedan har vi lekt, bl.a skjutit hårsnoddar mellan varandra i korridoren, roande & skrattsamt  



Malte har fått en aktivitetsboll, tycker den är på tok för enkel, inte förstår han riktigt heller men det går framåt...



... Sam fyllde den några gånger & försökte lära Malte  gick sådär  


Stökat i köket, försöker skapa plats i köket för Nässlor & Begonior...



Tagit in min lila nässla, tänt några batteriljusvärmeljus & hjärtat i fönstret & den söta bordslampan, älskar när det blir mysbelysning  fruktduken på duken är egentligen en gardin, men lika fin fördet 



Ovädret bortom sjön kom fort över oss, blåst & regn, höstligt


Ja så blev denna dag...


                        Varm kram  


     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards