frallorna

Alla inlägg den 1 september 2021

Av Lena - 1 september 2021 19:37


Så var det Sams kalasdag i söndags 



... presenter i massor, fina saker med tanke, efterssom han ska ha matsäck med en dag i veckan så blev det lite ryggsäckspinaler, kläder & leksaker  ...


 



... & ett Mikroskåp av farbror, så han kan bli en liten kemist kanske? 



Lek & lek...



... & än mer lek...



... tacopajer i stora lass! & en spesialare till mej 



Malte var med vid fikat, fattas bara annat  



Dagen efter, Sams riktiga födelsedag, blev det Petetbilåkning med finaste Rasmus, Sam var på förskolan & blev haffad där, med bästisen Oskar som redan satt i hytten & hade paket med 



... trevlig tur med glass 


   


Vilka killar, hur gulliga   



Hittade en så fin termosflaska, dom är så bra & nu fattades en & där stod den i precis min färg & mönster, har en eller 2 med på jobbnätterna alltid, en fylld med is & vatten, & en med någon smotie, ser ni vovvarna? dom hade min syster med i söndags, det finns en återvinnings station på en ort, där folk lämnar in saker & andra får ta, en ge & ta, alltid sååå fina saker & ibland en fin porslinsvovve  



INTE en enda till blomma! nej jag vet, ändå föll jag för denna klöver, hade sådana förr, för över 30 år sedan, saknat dom många gånger, nu slog jag till, nu när jag kämpar med att ge bort Nässlor åt höger & vänster...  



Promenad i Romme igår...


 


... men Malte ville hem, hem till fikat! både Nubbe i fönstert & Malte hypnotiserar bullen 



... snacka om nyttig frukost! en näve Aroniabär, eko jordgubbar 1/2 tsk agave & mandelmjölk, mixa & mums! 



-Ja mamma! jag är här, i lekrummet -ville du nått eller?...



... ok då tar jag mej en lur i solen


Därinne ligger Ungen & lurar



Första september är här & ja det känns lite höstigt, den klara luften & dom varma dagarna som varit i flera dagar nu & lite kyligare nätter

Fick denna ljuvliga kopp av min vän i grannbyn idag, alltså nått av det vackraste jag sett, lite suddiga rosor, så glad  Tack Eva  


En del att stå i... jobbigt... men en dag itaget...


                  Kram till dej som kikar in        

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards