frallorna

Alla inlägg den 1 juli 2021

Av Lena - 1 juli 2021 19:01


Mina orkideer blommar för fullt...



... söt & ljuvlig



Det bästa man har ställer man på bordet!  fast nu har jag ju fler som är bäst, så bordet skulle nog braka 



Vinbärspärlorna är oändliga, borde bli hinkvis...



... min Pion blommar, fluff fluff fluff som han den där Karl Fredrik från Österlen säger 



Men vad är det i Åkerö trädet? små skalbaggar som gör bon lite här & där



Rådjursfrun har vart här igår åxå, älskar Rallarosor ser jag & så kastade jag ut ett stort gårdagens bröd med tranbär, tänkte till nattmat till fåglarna (som egentligen är lite för kräsna för bara bröd) men det gillades av "frun"

   


Natten var vacker...



... sov någon timme innan jag & Malte for till Grangärde & köpte ekologiska jordgubbar, nu är vägen omlagd, svart & ful förvisso & som jag såg det inga fel innan



Köpte 15 liter, här har Sam fått 2 & han åt & åt & åt 




Dessa utan farliga bekämpningsmedel, kände ren glädje när Sam frossade av dom, för just jordgubbar inehåller mycket elände faktiskt, dessa har kortare hållbarhet, det tar jag gärna, som med många andra frukter som är eko & möglar fort, som dom besprutade inte gör... Nåja, jag är glad & så söta, med smak av smultron lixom, mörkröda rakt igenom, en kom förbi, en som är ytterst kinkig på gubbar, han har en speciell sort som bara duger, tametusan sa han dessa slår tillockmed den han jagar för att hitta på självplock vart år   



Nåja, dom kostar mer än andra men det tar vi


Ett Ernst glas, mosade gubbar, lite eko agave, isbitar & fyllde på med biodynamiskt naturvin, olala! tog lite till en gammal repris av Ernst & kl 20.00 blir det ett till, till Ernst nya avsnitt! åååå va jag älskar den serien, ser gladerligen gamla avsnitt hur många gånger som helst 


Nu ligger mestadels gubbarna i frysen & fryser, fasters man var här & berättade att det blir mängder med blåbär, det sa åxå min kompis som var i olika skogar & gått, underbart 


Klockan är 19.27 & jag ska börja uppladdningen av Ernst! de ni är miljoners gånger häftigare än nån fotboll som bara rullar  


              Kram på er!     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards