frallorna

Direktlänk till inlägg 9 juni 2021

Några dagar...

Av Lena - 9 juni 2021 23:09


I lördags efter mitt inlägg så kom Rådjursfrun gående förbi på vägen, så smal! hon har fått smått,  & mycket riktigt, hon gick ner till dungen vid vårt hus, & vad skådar mitt högra öga? jo där reser sej det lilla lilla pytte kidet upp & ammar sin mamma, behöver jag säga att jag dog sötdöden   



Jag är MYCKET försiktig att inte störa, här diar kidet, jag satt & såg det så väl men kameran gör allt längre bort



Jobbade söndag natt på ett vak & mot morrontimmen så pratade detta Fiskmåspar utanför det öppna fönstret på i säkert en timme, hur gulligt, men har dom inga barn att se efter? eller för unga & första dejten kanske?  ja dom var då så söta med varandra 




En helt fantastisk & jättestor häck vid parkeringen, alltså mer proppfull av blommor kan den inte bli wow 



Sov knackigt & gick upp & följde med gubben på 2 bil tillsyner, det ena vid min bror som hade Frost på besök  älskar varandra 



Ungen gick ut på förmiddagen & hjälper till att gödsla mitt land, bra de killen, tyvärr har jag fortfarande inte fått hem jord, om jag nu får det? ska jag plantera lite 



Idag har jag tagit med Mille på tur, åkte till Romme för en promenad med långlina...




... under förmiddagen öppnade sej himmmelen & lite muller, stora vattenpölar överallt...






Efter den turen åkte vi till kiosken & köpte glass, dvs Mille fick en stor en men gelé hjärta på...



... = lycka! & glädje

  


Hemma igen fick Malte en tur, men han gillar inte den tryckande värmen...




... byavägen hade fårats av regnet, eller skyfallen & blöta buskar & blomster, bra för backen med lite rengn efter alla varma dagar  




Vi har börjat göra en genväg genom häcken, den kan Malte nu 



Ja så kom vi då till ett avslut, beslutet om att skänka bort Karin, hon har gjort sitt nu & någon annnan får roa sej med henne, satte in en Blocket anons & det var gjort på 1 sekund typ! fanns en hel del var i henne som vi plockade ur...


 


Bla så har bottenstocken gjort sitt m.m. inget vi varken kan eller vill rätta till...

 


Ja så väntade vi då på han som ringde först...  




... lätt som en plätt så var hon på plats!



Hejdå Karin, du som gett oss så ofantligt fantastiska & underbara minnen   du som tuffat & gått i alla väder  Ni ska veta att jag bearbetat detta beslut i 6 år... då hon stått i ladan & bara varit...



Ja många många är minnena under ca 11 år med karin (& 6 år med Gullan) & jag minns dom alla! tror jag har ett fotografiskt minne minsan!




 





 


Oändligt många grillkvällar på vackraste öar med bor & kusin med fruar & ibland barn & suskon...  




Vackraste augustikvällar




Dom somnade ALLTID som stockar när vi åkte hemöver, efter en heldag på någon spännande ö med bad







Kusins båt en Pettersson såldes den med för en ynka slant förra året



Men så glad jag kände mej, denna boll fick Märta av min bror med fru för ca 10 år sedan, den har legat kvar i Karin tills nu, fast nu är det bara Malte som kan leka med den & han gillar inte att leka själv 


 



    



Petrus & Karn  


Nu har vi ju Gullan...


 



Ja med tiden tog kraften att med omsorg sköta en träbåt ut sin rätt & vi alla skaffade plastbåtar, så enkelt allt blev blev sa vi ofta skrattandes & mindes allt bök en träbåtarna



Ihopkopplade på sjön en sommarkväll



Gula fina Gullan  


'


Få se om hon blir sjösatt till helgen? förra året kom hon inte ens i, & iår har Malte vart så sårig om tassarna vilket ju inte är så bra för bad å så, men jag behandlar med Manukka honung & den är suverän & läkande


Ja det var de om båtar å så


                                 ---------------------------


Ja tidens tand, & livet är inte alltid en dans på rosor, sjukdom & elände kantas vägen... ändå fortsätter livet ticka på...


                                ------------------------------



Åska blev det inte så mycket av på eftermiddagen som det blev på många andra närliggande platser runtom oss...


 


... på kvällen dansade regn dimmorna på sjön...


 


... som blev än tätare...


 


... & nu kl 01.00 ser man inte ens sjön längre... vilket man faktiskt gör fina kvällar denna tid


Dags att sova tror ja visst  


                     Varm kram till dej som kikar in  


 


  


  

 
 
Amisa

Amisa

14 juni 2021 00:05

Älskar gamla fina träbåtar, antar att dom påminner mig om barndomen ute i Östgötaskärgården hos mormor och morfar.

Hoppas ni lyckades hitta en ny ägare som kan älska den och fixa till den igen, så att den blir lika fin som den en gång varit!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Lena

15 juni 2021 10:54

Hej!

Ja hon "Karin" är en Orust snipa från 1958
Ja vi undrar vad som blir av henne, hade såklart önskat någon som ville fixa henne? men jag har släppt det nu, han hade inget riktigt svar på vad han skulle med henne? kanske skulle han prova fixa henne... & visst hajar man till & vänder sej om när man ser en träbåt, eller vi gör i alla fall & du, för i dom finns en själ *hjärta*

Varm kram *hjärta**

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards