frallorna

Alla inlägg under april 2021

Av Lena - 16 april 2021 20:38


Igår & en enda blå himmel...





... en byapromenad blev gårdagens   promenad



När jag åkte till jobbet vid 20.30, en så magisk himmel, & någon enstaka minusgrad mot morrontimmen



Maltes "fredags" pekakanwinerbröd, ett halvt som ändå blev ett helt  & nosen, ja den ska jag ta itu med nu   



Efterföljande pappakramiz...



... & blev sådär vild & puss sjuk 



Sam kom hit vid 17 efter dagis & jag hade pankakorna serverade, lite lek & nu sedan en stund efter barnprogram & spel så kommer nog snart John Blund   


Slötittar på Masked Singer, fast det inte är så bra så tror gubben att en är Viktoria Sivstedt, innan jurin sa det   jag håller med... fast "no" intresant...


I morrn matlagning till jobbarna, dom kom en sväng nu på kvällen åxå & fick räkmackor


Ja när ska vi få tid att hämta hem garderoberna från Ikea? & få allt på plats i huset?det återstår att se, än lever vi i ett kaos, men å andra sidan känner jag att vi blivt van det nu, snava på grejer & hoppa över andra!  


                    Gokväll mina fina läsare  


   

Av Lena - 14 april 2021 17:26


Morronmys...



... & buuuuus...



... dom där klona känns, men höjer jag bara rösten lite drar han in dom, oftast leker han numer med klorna inne, men ibland blir han så till sej så han glömmer bort sej  



... hejdå & ha en kulig dag!  



Malte, ja han tar oftast långa sovmornar efter morronpruppen



Alltså... åkte till en vän & fick en Svärmors tunga  på åkern stod 2 tranor nära vägen, så på tillbakavägen hade jag kameran beredd, nu stod dom längre bort, men jag stannade & körde ner rutan & tog kort, märkligt tänkte jag, blänk i korten? nåja, dom är så fina & lever som par hela livet   Inte förens någon timme senare kom jag på varför? -jo jag körde ner den bakre rutan! alltså...   



Malte & jag har tagit en promenad i Romme...





... fanns lite snö här å där i skuggan att säcka törsten med när jag glömde vattnet



Jag trivs bäst på skuggbild!  



Å där flög någon iväg...


Vilket väder! lite småkylig förmiddag, men solen värmer skönt  


2 jobbnätter väntar & mitt covid test var som jag trodde -negativt  


                              Kram kram   

Av Lena - 13 april 2021 20:21


På plats i kön kl 08.00 för covidtest, ja så är det när man jobbar i vården, nu har alla boenden i vår stad snabbtester, men så blir det åxå dessa på vårdcentralerna emellanåt, i morrn får jag svar, hoppas mina antikroppar funkar? jag har verkligen INGA symtom! Här byggs ett nytt vårdboende & förskola i ett, klart om ca 2 år



Hemma igen & väldigt mycket gos innan Ungen ville ut



En bya promenad i snöblask, blev sedan en inpackning i klohexedinshampo



Alltså Malte gillar att vara katt & sitta i fönstret & kika ut  



Fikabröd till kaffet fick bli 2 Wasamackor, Malte kollade i sin pappas ögon...



... & försökte sedan hjälpa till att öppna dom!  gott gott  han knarpar så gulligt på dom så jag döööör  


Ja så har det vart handling med vännen i grannbyn, & nu på kvällningen haft fint folk i garaget, systersonen med pappa  


Vädret har vart huller om buller, ena stunden sol andra stunden har det vräkt ner snöflingor stora som dasslock  



Ledig ikväll men sedan 2 jobbnätter på finaste boenden med härliga kollegor 


Sipprar på liiite vitt Biodynamiskt Naturvin, som rena hälsokosten...


           Kram till dej som kikar in  


 


 

Av Lena - 11 april 2021 16:12


Fixat att äta till bygg gubbarna, ja så tog Malte & jag en promenad i Romme, längtar verkligen tills alla fina asfalterade cyckel/gång vägar mot dom andra byarna blir sopade från allt vass smågrus



Men i Romme kan vi gå på mjuka vägar...





... & vackert är de åxå  


    Köpte mat till mina älskade bevingade på affärn, inte ens utgånget datum  



Alltså brytbrödet ser ut som skogens lavar på träden, häftigt! önskar jag kunde smaka, men tål ju inte gluten



Skålarna är stora & fyllda med vinerbröd, bullar Butterkaka & bröd   hoppas dom blev nöjda   Jo jag vet, som det är nu hittar dom mat, men fortsätter ändå ge dom ett tag till, hjälpter till vid ruvningen så maten finns nära   ja å sedan så ska ju bebisarna ha mat  Det är att stå i hela tiden när man äger en hel Skatfarm  ja & Kajor & Kråkor  fast barnen får inte äta bröd så dom får Änglavingar  de vet jag


Nattjobb väntar, ska visst bli ett elndigt snöväder, men har dubbdäcken på som skönt är


   


Nyss en fikastund hos grannen som fyllt 50  


I morse var det blått men nu grått


            Kram på er mina läsare  

Av Lena - 10 april 2021 18:20


Förmiddagsfixade 2 flyffiga köttbullepajer till bygg gubbarna, potatisallad m.m



Påsken gick ju i ett rasande tempo så jag hann inte med Sams Påskprecent, så den fick han idag, han fick välja affär, blev Lekia, gick förbi alla lastbilar & traktorer till vår förvåning? & föll pladask för...



... för denna Tusenfoting 



... lycklig kille! 



... åkte vidare till Ica Maxi för att leta på nått mer, inte heller där lockade något "motorfordon" utan pruttkudde & såpbubbelmaskin & godis 



En promenad för Malte i byn, vi fortsätter att försöka få ordning i huset, han inte införskaffa några garderober idag från Ikea, dom får vi tar i morrn


Utelek för barnen, dom var i lekparken & han inte sätta på bubbelmaskinen, å isåfall hade dom nog blåst iväg till andra byn   för som det har blåst idag  mittemellan temperatur, men nu på kvällen kan vi faktiskt ha altandörren öppen ut, fast där behöver åxå städas upp, å andra sidan är det kul städning, att äntligen få öppna upp den    fast det tar nog någon vecka ännu innan vi kan vara där, för här är det eftermiddags & kvällsol som gäller. 


Härliga grannen fyller 50, har öppet hus hela helgen, sitter ett gäng ute, musik, skålar & skrattar, vi är välkomna men går dit i morrn en sväng istället  med en precent han kommer gilla  


Lats Dance & Sjölyckan, bra tv  


            Kram till dej som kikar in  


 

Av Lena - 9 april 2021 18:16


Lortnos är så glad när pappa kommer hem & det blir fredags fika med eget vinerbröd!  ...

 


... & sitta nära pappa när har arbetar lite via datorn  



Rosebubbel i glaset 


Nattjobbet var lika fint som alltid, & snöflingor stora som dasslock vräkte ner & nästintill storm, men +grader så det lade sej inte.

Sedan har dagen varit vårlik med ömsom sol ömsom regn ömsom snö...

Ingen lånpromenad idag, vågade inte då jag var rädd för nerfallande tegelpannor & grenar   


                           Kramiz     

Av Lena - 8 april 2021 19:56


Min vän var här & fixade Maltes "kanaler" väldigt fyllda, fikade & pratade innan...



... for iväg till Romme igen, men parkerade på en annan plats & tog en ny slinga...




Alltså huuur gullig, han/hon följde med oss en bit på andra sidan & vilken ljuvlig fux färg, såg så rar & snäll ut  




En vacker förmiddag men på eftermiddan kom moln in & en del släppte några snöflingor, men vi frös inte...



... nu åker vi hem mossan!! 



Igår lekte Malte "katt" & tyckte det var ytterst spännande...



... så spännande så han hade helst suttit på fönsterbrädan  


En jobbnatt väntar & inatt kommer ett omfattande snöväder in, jobbar bara några km bort & vinterdäcken är fortfarande på, skönt, även om det nog är rengn i morrn bitti...


        Kram & fin kväll till dej som kikar in    

Av Lena - 6 april 2021 18:16


Oj! fåglarna bjuder på vårblomster, måste vara dom som flyttat någon lök, för jag har inte satt några där, aldrig satt några överhuvudtaget & ingen annan heller  Men jag tackar!



Nubbe ute & Ungen inne & hans svans viftade på som bara den...



... men Nubbe gick & Ungen ville gosa på min mage...




... kliade honom till söms  



Perfekt lunch 



Helt kraftlös, men åkte till Romme för en (blev 50 min.) promenad i motionspåret för att ungå blåsten...




... mestadels sol men åxå ett & annat mulet moln som släppte några snöflingor 

Här har några kreativa barn börjat på några "hus" byggen  


Nu ska jag göra det enda jag orkat för dagen & orkar för stunden, vila framför tv:n... känner mej bräcklig som en tändsticka, men det ska väl bli bättre  


         Kram till dej som kikar in  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards