frallorna

Alla inlägg den 15 mars 2021

Av Lena - 15 mars 2021 18:00


Dagarna går & inget särskilt händer, eller händer & händer? fullt upp i helgen på ett vis, har servat snickarna med mat & mackor, gått skare va att jobba i huset! 



I fredas kom snö under natten, inget att klaga på för det är ju fortfarande vinter även om den luras lite 



I lördags rullades Karin ut ur ladan, kommer inte få plats där längre, hon läcker som ett såll & svår att få tät men främst är virket murket i botten & måste bytas på henne om hon ska flyta igen, inget vi kommer göra, utan nu är hennes tid hos oss över, det tog flera år att släppa henne, hon har stått på logen nog länge, nu är det om någon? vill ha henne & den fina motorn som sitter i... har skruvat av en namnskylt, den andra ska åxå av, ett minne ska jag ha kvar, skyltarna jag målade...



... den ena ska få sitta på altanen & en i syrummet, där många saker är från min så högt älskade mormor Karin, ja som åxå jag heter i andra namn & just Karin, som hon hette när vi köpte henne, var det som fick mej till att strida för att hon skulle bli vår! gubben var då måttligt road   tror det kan ha varit 2005 







Min kusin & frus fina Petterssonsbåt Hajen  även han skänktes iväg förra året & dom har åxå en plastbåt sedan några år  





 



 








 




Ja det var lite Karin nostalgi & en epok är över  & nog är det alla fall i mina ögon vackrare än vackrast med Träbåtar  förvisso väldigt mycket jobb  Karin är en Orustsnipa från 1955  tänk om hon kunde tala    




Nu är det Gullan som gäller, en Ålands "Geta"snipa i plast, fin & gul...  



... läcker inte vatten...



... bekväm & mysig åxå hon på sitt vis  



Sams premiärtur på vattnet i Gullan...



... fick STORA ögon då farfar på riktigt lagade Karins mage med en syltmunk!!, behövde sirap för att remmen skulle haka i, hade bara socker så det fick duga & funkade  




Förra åert blev hon inte ens sjösatt, men de tror jag vi gör i år, fast det med sjön har falnat lite, ett sådant myller av båtar, förvisso är sjön stor, men det tilltalar inte mej längre på samma vis, då förr för fler år sedan fanns alltid en fin ö att landa på, numer är det huggsexa om dom & vi har ju alltid fått lov att komma i land för 4 bentas skull   



Joobat inatt & innan jag skulle åka igårkvällst så skulle jag ha in Ungen, men det blev inte så då Nubbe muckade gräl med Ungen, gösses vilket slagsmål! lite blodvite på örat & kanse är det ett bett över näsan som han fått, inget han bryr sej i, fick in honom i morse & ser ni? sitter inte Nubbe i fönstret med sina lysande ögon     Jag gillar Nubbe ändå, katter är katter  



Lervälling delux överallt, så vi tog en promenad i Romme 


              Kram till dej som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards