frallorna

Direktlänk till inlägg 8 februari 2021

Igår & idag...

Av Lena - 8 februari 2021 11:43


Igår åkte vi in till stan & skulle kolla på tapeter, den jag vill ha ville jag se "live" tyvärr fanns just inte den tapeten jag ville ha, så typiskt & övriga 2 butiker hade inte söndagsöppet, blev en Romme promenad för Malte & mej, då gubben bara hade träskornaa på    hu så kallt brrr...




Bidde ingen lång tur, men vacker & uppfriskande  




Lånad bild, här är tapeten jag vill ha, sååå underbart vacker  



Annars har vi bara plockat i vårt andra hus på svärföräldrarnas alla saker, delar med gubbens bror fru & deras & våra söner, denna service är min, en riktigt somrig en  


Ett helt hus ska plockas ur, minnen från deras liv & tid... nu ska vår ena son m fru & son Sam in & börja renovera, så härligt & att få Sam som granne! han börjar "Lekis" som det hette förr i höst på gamla skolan sönerna gick & på samma ställe dom gick på på Lekis, en snirklig knarrig trapp upp i ett gammalt vackert hus  nu kan jag & Malte möta honom när han kommer från Lekis, & ibland eller ofta slippa vara på fritis efter Lekis som åxå är där på skolområdet utan vara här   


Igår kom båda sönerna, Sam hit åxå & Malte såklart, hade laddat med fika på övervåningen & mackor & plättar då Sam kom direkt från förskolan mysigt   



Alltså båda vill in till varandras sida, tyvärr tycker inte Malte om katter, men Ungen tycker om Malte...



-asså mossan ja fattar mej inte på inte detta fängelse??...  



Sånt litet siverfat, nysikver eller vad det kan vara? före...



... 2 minuter senare! tadaaaa!!


1 msk bakpulver

1 msk sal

Vatten


Koka upp vatten, lägg aluminiumfolie i en skål eller diskhon, i med salt & bakpulver häll på det kokande vattnet & lägg i tallrikarna, vattnet ska täcka dom helt, rör inte dom blir rena på ca 2 minuter! ta upp & skölj av  Tippset kommer från Eko tippset på Insta, hon har såååå många finurliga rengörningsförslag m.m m.m

Jag använde dock denna aluminiumform som gick lika bra


Nu ska jag strax till sjukgymnasten, handla lite & sedan upp i huset & plocka vidare... 


                          Kram & fin dag        

 
 
Amisa

Amisa

8 februari 2021 16:18

Smart att återanvända gamla aluminiumformar på det sättet!

Vad kul för er att få sonens familj på så nära avstånd så att ni kan träffas så ofta ni vill! Samtidigt lite sorgligt att "avveckla" någon gamlings hem, det är nästan som en sammanfattning av deras liv.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Lena

8 februari 2021 22:49

Jamenvisst! rent & fint & inert farligt ner i avloppet :)

Ja det är härligt & jag älskar min sonhustru på det! *hjärta*

Ja det är så, men eftersom svärfar fortfarande lever men bor på ett åldringshem, vill han att vi fixar det nu, fantastiska svärmor död sedan flera år, känner mer vördnad om allt hon gjort, vävt & broderat & stickat, så jag känner faktiskt inte sorg, bara en bra känsla att vi alla vill bevara deras saker, men jag förstår absolut din tanke! så kände mamma när hon plockade ur mormor & morfars hem med sin syster, den var blandad med sorg & saknad...

Varm stor kram *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

8 februari 2021 16:50

Vackra vinterbilder.
Porslinet ser ut likadant som jag har, fast mitt är blått. Blommorna ser likadana ut och även såssnipan och tillbringaren. Fint.
Så trevligt att få nära till barnbarnet och härligt för honom att kunna vara mera i hemmiljö, kan jag tänka mig. Han har ju sin kompis bredvid hos er som han kan leka med också.
Hoppas att du får tag i din tapet.
Var rädd om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

8 februari 2021 22:42

Men så spännande! din är precis lika fin kan jag tro! i somrigaste ljusblå förgätmigej färg & lika somrig som min i rosa :)

Ja det kommer bli trevligt & precis då bästa kompisen i huset tvärs över grusvägen :))

Tapeten går att skicka efter, men ville gärna se den i verkligheten först, vi får se om jag hittar det här i stan ;)

Varm kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards