frallorna

Direktlänk till inlägg 4 februari 2021

Ja ni...

Av Lena - 4 februari 2021 13:10


Vaknade bredvid denna Prins  



Blev så glad när jag hittade en så god glutenfri vegn/eko mussli för ett tag sedan, så det har blivit lite variation mot gröten  



Dom bevingades lunch bullar, winerbröd, ost & solrosfrön, gillades 



Yster Malte som allt blev lite besviken tror jag



Ser ni bygden med husen, kyrkan & träd?



 


Besviken på kylan  hans tassat tycker inte om den, sytt & provat tossor men tycker inte det funkar, ska sy ett par andra få se om det kan funka? ja nu biter ju kylan i allt, den här promenaden var verkligen bister men ack så vacker  


Ja ni, igår berättade grannen att en kvinna i grannbyn som dragits med & kämpat mot sin buksportköttel canser, somnade in i söndags, runt 46 år... borta är den lyckliga familj dom var, med dottern 11 år & mannen...


Ja det finns så många tragiska & svåra livsöden... ändå gnäller man ibland över "spilld mjölk" ... men det är nog så vi är skapta, för att orka oss igenom livet...


Hörde på radion om tipps av någon kunnig, att dra för gardiner & dra ner persienner mot kvälln för att stänga ute kylan än mer, spara på elen som ökat kraftigt i landet, se till så elemänten har öppen yta, här står lite möblev för något elemänt & persiennerna går då rakt inte att dra ner för alla blommor som står i vägen   men man får göra så gott det går ändå  


Nyss tagit ut en morotskaka alá vegansk, eko & glutenfri, ska bre på frostingen när den kallnar


Ta hand om er därute i kylan  


                                Carpe Diem  


 

 
 
Amisa

Amisa

4 februari 2021 13:58

Ja jag ser skugglandet, men hade inte tänkt på det om du inte påpekat det.

Vad sorgligt att det är så många bekantingar till dig som dör så unga! Det är mycket vi tar för givet då vi har det och först när det tas ifrån oss så förstår vi att vi borde ha varit mer tacksamma över det. Jag försöker att någon gång varje dag tänka igenom vad jag har som jag känner tacksamhet för, det finns alltid saker att vara tacksam för. Något vi tar för givet i Sverige, men som inte är förunnat alla i andra delar av världen är tak över huvudet och mat på bordet. Kan vi ens föreställa oss hur det skulle vara om det togs bort från oss?

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Lena

5 februari 2021 17:20

Gokväll!

Ha ha ja en "skugg" stad på vägen :) ;)

Uch ja den cancern & andra hemska sjukdomar, obarmhärtigt på alla vis...

Jag känner enorm tacksamhet för det jag har, tacksam för det som är, tacksam för dagen, för i nästa sekund kan allt vara över, glad för det lilla, för det minsta, kan se naturens under i allt, känna enorm eufori & lycka när jag ser mina bevingade äter, när en blomma slår ut, att fynda ett glas på loppis... för mej är inte dyra ting något jag suktar efter, utan själva livet!

Fint med dina tankar *hjärta* & visst tänker jag åxå så, där folk OCH framför allt djur far illa, djuren har oftast än svårare att få hjälp, människan tar för sej först! EGO... därför väljer jag om jag ibland hjälper någon organisation att skänka en slant till djurens räddning *hjärta*

Varm kram & fin fredagskväll *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards