frallorna

Alla inlägg den 28 januari 2021

Av Lena - 28 januari 2021 21:37


Onsdag: -Ja så blev jag satt i min systers bil & med paket i knät...



... skrattade gott åt tallriken, den var på skoj fast söt ändå, jag sa att jag bara ville ha gammalt typ seconhand i födelsedagsprecent då jag fyllde för snart 2 månader sedan, som inte blev något kalas när jag hade kristaller lösa...



... kolla etiketterna  dom söta Märta tändsticksaskarna  termosen är ju to die for! strumpor & vantar... & så ett cest järn, som ramlat ur i hennes bil, så dumt för de var de enda "nya" jag önskat, men de kommer



Ja så hamnade vi på Pärlan seconhand & jag som inte är en sån som ältar & tänker, ser jag nått jag vill ha då slår jag till & de gjorde jag när jag såg denna magiskt vackra taklampa!...   i perfekt skick & se bara denna så fint utstansad...



... ja så skrattade vi båda när vi såg denna gungstol, satte mej & WOW va skön! syster provade & sa detsamma, då hör jag mej säga, vill du ha den? ja men har ingen plats... inte jag heller men jag tar den!  hon hade köpt en så läcker gammal stol med lejontassar eller var det faktiskt ödle fötter? vi fick in stolen i bilen men gungstolen hämtar jag på lördag, ska virka en kudde av gröna mormorsrutor & klä om sitsen



Till betalningen, en ung vänlig pojk som tog betalt & kom runt disken för att verkligen förklara att det är öppet köp i 7 dagar ifall lampan inte fungerar när jag kommer hem, & tyvärr hade dom inte hunnit testa det ännu... min arma syster fick lov att vända sej bort för att inte skratta ihjäl sej, jag var så fokuserad på att leta efter mitt minutenkort som inte fanns? som tur var hade jag gubbens & han hade mitt   när vi kom ut & syster frågade hur jag kunde hålla mej? så skrattade vi så hysteriskt resten av resan så vi hade ont i magen   den tybeklädda kabel som suttit sedan kanske 40-50 talet var ju avklippt & allt det eletriska har sett sina bästa dagar... ja inte får jag igång den, men gubben får byta ut sladden å så  



Så iväg till Husby...



... hennes GPS stoppade oss inte då vi åkte förbi, utan hoppade bara fram måga km utan att säga VÄND OM så det blev hela Husbyringen runt  



... men vi kom fram till slut & 10 minuter före vår bokade tid...



... såååå mycket vackert & inte dyrt...



Den här hade jag redan bestämt mej för...



... den här flög med helt spontant 



5 kuddfodral mmm så fina. Ja så en vacker hängande ljuslykta som min fina älskade Eva fick, vår bästa Veterinär & värd allt för all oumbärliga hjälp vi får   


    Bjöd hit henne på fika, hennes gubbe hängde på, blev fruktsallad av mina hallon & blåbär & eko apelsin med sojagrädde m.m ett lång pratig & kuligt kafferep, perfekt då vi alla hade Covid 19 nästan samtidigt, ja sedan klämde hon Malte därbak, vad gjorde jag utan henne   



Vid ca 13 var det faktiskt bara ca 4 minus, så vi tog en promenad...




... tog vägar dår det inte ar stengrusat



Ja så är duken klar, men ATTANS åxå!  -finn ett fel? ja ja går ju inte att ändra på nu, såg det först när jag nu fotade den... hopplösa mej   men annars blev en ok



Lilla "syster fåret" jag fick som åxå var "gammalt" står bland hundarna 


Idag ni har jag kört bil för första gången sedan vi fick covid den 15  dec, premiären gick till Spraxkya ca 2 km bort, utalas inte som man läser det mer Spracha, det fick vi lära oss stava till i skolan mins jag, fröken sa det högt & ingen fick rätt ha ha... nåväl där väntade en vän som jag skjutsade till affären, törs jag ens täka att tanken att jag nu känner mej bra till 90%... bara på nätterna & morronen jag känner av kristallsjukan lite, tränar & ska/försöker att sova på den friska sidan eller på rygg, svårt då den andra är min favoritsida & jag har vänt mej i sömnen, men det är ju petitesser, 50% får tillbaka kristallsjukan & 50% får aldrig tillbaka den & bilfärden till & från Spraxkya gick galant   


I morrn tar farfar med Sam hit efter jobbet för övernattning  


Nu har vi -11.5 & kallare ska vi få...


               Varm kram till dej som tittar in  


   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards