frallorna

Alla inlägg den 29 november 2020

Av Lena - 29 november 2020 18:41

 


Det gör så ont att berätta att Märta vår Ängel nu är en himmelens Ängel...


Hon somnade lungt in i fredags....


Pga av fler komplikationer så orkade hon inte mer...


Tisdags kväll tog jag beslutet, & valde sedan fredagen...


Ville ge henne allt dom sista dagarna  hon fick äta sej mätt på bara hennes favoritgodis, vi struntade i vanlig mat, ost var det absolut godaste hon visste förutom några speciella godisar, så hennes matskål bestod av helfull med skivad ost  hon njöt så det syntes & jag fyllde på & på...


 


-Är det dax nu mamma?


Jag jobbade natt hennes sista natt, kom hem på morronen & hon slickade hela mej & lade sej tätt intill mej... tror jag domnade bort av sorg en stund... att jag klarade av att jobba, ett jobb jag tagit åt mej långt tidigare... blev att lindra lite att få kosentrera mej på något annat, för min hjärna höll på att koka...






Det blev dax ... hon ville gå en nos & doftvänd, se sej omkring där hon alltid bott, henns gård, hennes väg  



Märta fick lugnande & Malte lade sej tätt intill henne 



En vilsen Malte när hon blev en Ängel...



... men han lade sej bredvid henne & somnade...  


 


Tack för allt vårt hjärta, vår clown, vår kärleksfulla Prinsessa  


                                               


Jag tog kopplet & selen i handen, så Märtas själ följde med oss hem igen  


Malte är så låg, Märta har vart hans Ledstjärna i hela hans tioåriga liv, nu är han ensam på så vis... dom 2 var så tajta, alltid sååå fina med varandra  


 


När vi kom hem lade han sej i Märtas bädd, där har han aldrig legat innan...


Jag har fällt tårar för honom, för hans sorg... & min... vi har kramat honom & smekt honom hela tiden  



På lördag följde vi med gubben till Hedemora då han hade ärende dit, Malte bara sov hela vägen... på filten Märta hade på sej den sista vändan in... filten hon fått av min bror med fru för många år sedan  & påslakanet av min syster 



Vi stannade till vid Vikmanshyttans bruk & tog en snabb kissvända i kylan...



... gott gott bilfika, älskade Malte ungen  


 


Hädanefter får Malte sitta med på en stol när vi fikar  


 


Märta blev 12 år & 7 månader   I 12 år & 5 månader har vi delat allt, sovit på min eller pappas kudde, eller tätt bredvid...


Tommheten är total här hemma, allt är så tyst, för hon hördes alltid, var hon hungrig sa hon ljudligt till! skulle hon ut & in likaså, ville hon leka startade hon leken, ja hon var verkligen ett yrväder & som styrde sin familj med järnhand   för det var bara att följa hennes vilja! ja hon var så mycket att jag skulle kunna skriva löpmeter...


Radions Mix Megapol, Julmusik, så vackert & jag försöker Advents pyssla samtidigt som salta tårar rinner...... 


Detta var en annan sorg än när Petrus somnade in, han var ung & hade hela livet framför sej när det tog slut... på något vis har jag fått så många fina år med henne att jag kan känna ett lugn mitt i sorgen & tårarna, en stor ynnest & tacksamhet att just vi fick äran i livet att vara hennes nmamma & pappa  


 


Hade så önskat att få fira en Prinsess-födelsedag till med dej  


 


En trädgårdsbild från augusti i år  


Tack älskade Prinsessan Märta Louise för att vi fick äran att älska dej alla dina dagar      Nu ska vi ta hand om Malte & du får leka med Petrus, Lady, Tim & många fler i Landet bortom detta      


Du fattas oss...


                        Carpe Diem    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards