frallorna

Direktlänk till inlägg 14 november 2020

Svamp i massor!...

Av Lena - 14 november 2020 19:12


Vi åkte till skogen som tänkt, samma skog, & bara öste i! alltså säger det igen, har aldrig sett dess maken till svamp! osianer som bara breder ut sej, farsinerande, men många har sölat ur så jag får "hoppa" många, men det gör ju inget då det finns sådana massor & dom jag plockar är fantastiska!! tillockmed så hade det börjat växa nya! små fina raringar  



Svamphus där herr ekorre gnagit av lite frön från grankotten 



Tjocka hårda stadiga & långa ben  



Finfina gulingar åxå  kom en garnne förbi med saker jag beställt, hon fick massor


Skogsrådjur på vägen hem



Stannade till på vår Lanthandel, där stod dessa giganter, lyste väldigt fint i mörkret när gubben var ner till sopsorteringen



Dessa kom hon förbi med a´dotterns försäljning av WWF, som jag väntat på dessa kaffefilter! ja träslevarna åxå & inte minst den som jag kan göra fina dekoratiner med någongång, med en annan syl i andra ändan att dela tomater med tex 


  Ja så har jag fått kyl & frys på plats! tog ett tag igårkvällst att fixa om så som jag ville ha det, handtagen just såhär! vet dock att dom flesta väljer att ha dom symetriskt & bredvid varandra, men inte jag, det ska vara praktiskt åxå eftersom jag har spis å allt närmast öppningen, hu så drygt att öppna åt andta hållet  


Nu ska jag rensa lite, trattar få igång torkskåpet för i morrn ska jag dit igen, lade en sten på ett visst vis så jag vet vart jag ska fortsätta, ja nu ser det ju lika ut i flera km men lämnade så mycket just där  ja sedan måste jag in till Ikea & köpa fler såna stora glasburkar med snäpplock


Ätit gott, jag gårdagens grönsaksgratäng medans gubben fick räkmackor jag svängt ihop 


November 2017  


                          Kramis till er   

 
 
wiolettan

wiolettan

15 november 2020 17:18

Det var verkligen mycket med fina svampar. Roligt att kunna plocka och tillaga.
Rådjuren fick du fin bild av. Det brukar vara svårt, de är så snabba och springer iväg för minsta lilla ljud.
Tomtar redan. Men, de lyser ju upp fint, kan jag tänka mig.
Så roligt att lilla Ungen har kommit tillrätta. Blev så ängslig då jag såg att den hade sprungit bort.
Härliga och mysiga bilder där den ligger och tar igen sig efter alla strapatser. Man undrar allt vilka äventyr den har varit ute på? ´Men, det brukar vara katternas hemlighet.
Var rädd om dig och trevlig söndagskväll.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

20 december 2020 20:09

Förlåt, är så glömsk att svara, ska bättra mej!
Tack för dina finurliga & gulliga ord *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards