frallorna

Alla inlägg den 13 november 2020

Av Lena - 13 november 2020 16:52


Så satt han helt plötsligt där i fönstert igår torsdags & tittade in!! mitt hjärta tog ett stoooort glädjeskutt!!   



Myste med mej i köket medans jag stökade runt... somnade på bädden i köket, åt massor fast inte maniskt, massa godis & så kelen & totalt avslappnad har han aldrig vart sedan han flyttade in här, kändes som han var utmattad fast inte gått ner i vikt, rund & go, undra vart du varit vårt hjärta?   



Ungen & Märta var hemma medans jag & Malte åkte till hans återbesök i stan, nästan UA i ögat, så återbesök i Falun hos "ögonläkare" om 2 veckor...




Har aldrig vart med om att tiden inte var stressande hos veterinären, hon pysslade med honom hur länge som helst, minst en halvtimme! & prat om Märta åxå, hon hade nog dåligt samvete...?



Hemma igen tyckte Ungen det var spännande att sitta & titta på M & M, han är så snäll emot dom, Märta är ju åxå snäll mot honom om än väldigt burdus  Malte gillar tyvärr inte katter 



På kvällen myste vi på golvsängen för andra gången... 



... mysigaste Guldklimpen  



Promenad idag...



... Ungen ville följa runt byn, ser ni honom?  ...


... skutt under härbret 


Så många mystiska personer härjar i vår by av utländsk härkomst, i 2 veckor har dom cirklat omkring både på nätter & fan ta dom idag mitt på blanka dagen kl 12.00 hos våran närmaste granne! pling pling på dörren, dotterna var hemma från skolan, så hon ropade -Vem är det? då sprang han iväg fort...  stora skoavtryck i gräsmattan...

I helgen som var har nästan hela byn ute & patrulerade hela nätterna! Polisen körde sakta & spanade, detta har pågått i ca 2 veckor nu, inatt ca 23.30-01 ska jag ta Mate med mej i mörkret & gå en vända...


Annars har äntligen kylen kommit! frysen sedan förra veckan & igår kom kylen, hur fantastiskt! nu är det bara spisen som har 2 hela plattor & 2 trasiga som bara jag kan med då det finns ett läge där en typ fjäder är trasig & på milimetern blir rätt läge = "fingerkänsla"   den dagen jag får en ny spis ska jag skåla i bubbel!  Nåja, det finns värre saker i livet!!...  just nu firar jag kylens ankomst med att sippra lite rött , gubben har jag gjort en Aperol till & nyss tagit ur en grönsaksgratäng ur ugnen, en liknande som förra helgen, mmmmm ...


Idol ska ses, Mumbo Jumbo & ja sen är det dax för nattpromenader, tänkte kanske 2 st? uch att det ska behövas!  


    Kram till dej som kikar in här & fin fredagskväll  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards