frallorna

Alla inlägg den 7 november 2020

Av Lena - 7 november 2020 18:38


Tidig uppstigning då jag ville ha in mer svamp i torkskåpet, men först en byavända med Malte, skitnödig var jag, & gösses... mot slutet så kände jag, jag skiter på mej!  klarade mej på "håret"   Ring så spelar vi & mysig morron i köket...

De där med att vara nödig... när man åker från jobbet om mornarna efter nattskiftet är jag oftast nödig, men inte vill jag sitta där på toan! utan håller mej tills jag är hemma, fukar ibland & ibland inte  om man säger så...  dom ändå få gångerna brukar jag säja till gubben när han kommer hem från jobbet å vi fikar -vet du var jag gjorde i morse? -näää säger han nufiket -jo jag sket på mej! igen...  ja ja nog om skit...



Gubben skulle till tippen & jag ville till skogen för att reka mer svamp! skogen är magiskt vacker & så skön att gå i. Hade fixat godis för Märta, Malte & gubben, kaffe å tidningar så dom kunde roa sej medans jag löpte amok i skogen  




Så satt dom där i massor!! har aldrig i mitt liv så länge jag plockat Trattisar sett dess make!! blev helt euforisk  dom var exakt överallt plötsligt! i en lutande skoge...



... tvärr kunde man inte ta alla, desa stora bläffsor bredvid korgen tex var övergådda redan...



... men det spelade ingen roll för det fanns mer & mer & mer... 



... fick räcka såhär, fick avsluta mitt i härligheten men kommer fortsätta i morrn igen!  åkte förbi grannen & gav henne en massa åxå  



Den här bebisleksaken ville Sam ha förra vintern när vi var på Pärlan, den är numer Märtas älsklingsleksak! tvättar örat & på måndag får vi ta itu med det 


Nu har jag gjort en magisk Vegansk gratäng som är i ugnen, alla grönsaker är ekologiska & från Wåhlsteds, fantastiskt  


Deras färska vitlök är så god! lite styrka av Renee W & diverse andra ekologiska kryddor  hade gjort en magisk sås av svamp å kryddor som jag hällde över...  ... glömde brysselkålen & min egenodlade purjolök som jag sprang ut i landet & hämtade...   ... rödbetorna gör den rosa  

Nu väntar vi bara på att den ska bli färdig, till det tomater & gurka, får räcka så & bröd till vi sipprar ett magiskt gott rödvin vi fått av grannen i somras, i väntan på maten mmmm   


                Kram till dej som kikar in    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards