frallorna

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2020

Skogen skogen...

Av Lena - 1 oktober 2020 17:43


Ja så for Eva & jag till skogen i jakt på lingon, dom lyste med sin frånvaro, eller Eva fick ihop ca 3 liter & fick en fylld plockare av mej då jag testade nya/gammla plockaren, den var bra!...



... hoppas myrorna är nöjda med "sampmiddag"  



Blåbären var fasta stora & ljuvligt goda ännu, plockade bara & åt där



Vi är inte bredvid varandra precis he he då jag har så lätt för mej att nyfiket gå längre & längre in i skogen, men så gick vi till bilen ungefär samtidigt...



... hade min nät-tröja på mej, & när jag skulle äta blåbären jag plockade, gapade & in med näven... ha ha ha som jag skrattade, glömde dra upp dragkjedjan, så dumt det måste sett ut, men lyckades fånga upp dom som ramlade bredvid  men vid fikat vi tog vid bilen igen så drog jag upp dragkjedjan i alla fall 



Efter fikat gick jag en snabbis ner till "träsket" där jag alltid hittat stora fina trattar, trumpeter & tranbär, nu var träslet väldigt torrt & inte ett spå av svamp! inte heller tranbär.... mer regn mer regn tack 



Hem & en vända runt byn, träffade trevliga bybor...



... & en såååå gullig ekorre som kom springande med ett stort rött äpple i munnen & upp i tallen med sitt fynd  alltså jag ser honom på bilden, svårt för er, men alltså mitt hjärta dog av hur gulligt det var 



Malte fick följa med mej in till stan på ett ärende & fick en promenad i kyrkparken, som inte är den vackra den en gång var, innan Riksvägen byggdes om & ut, då försvann en fin väg där...



... kollla molnen, ser ut som vågor, eller att dom rullar in...




... precis lika såg den ut hemma åxå 



Gullungen igårkvällst, men han har svårt att förstå lek, han har klor värre än värst, nu har jag ändå lärt mej att läsa av honom & se hans kroppspråk & hinner oftast undan med handen, men det är på hundradelen   ho ho & -aj attans Ungeeeen ibland  men han är ändå bara fullkomligt underbar  Vi har alltid godistime på kvällen & han äääälskar godis & har en favvo sort 



Gjorde en lingonsmotie med mandelmjölk till lunch & fröknäcke med mosad avocado & furikake, smotien var magiskt god!! 10 stjärnor av 5 möjliga  den kommer inte alls vara svår att få i sej, tillockmed så jag nog kan skippa honoungen helt då bananens sötma nog räcker  kom ju på att jag inte behövde köpa en mixer akut, då jag ju har en mixer på den fina bakassistens jag en gång fick av svärfäräldrarna för kanske 25 år sedan  


   

 


Älskade blommor  


I morrn ska jag till skogen med mamma & moster igen   mer bär tack! men innan dess ska vi besöka en Ekologisk fantastisk grönsaksodlare!


                     Kram på dej    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards