frallorna

Alla inlägg den 29 september 2020

Av Lena - 29 september 2020 18:10


Alltså sååå skönt Märta sovit, ja Malte åxå, men han sover alltid bra, Märta kan ha sina knöliga nätter, men igår kvällskissade dom redan vid 22 & somnade som stockar båda 2, Märta sov tills kl 11.30 idag 13,5 timme  Malte vaknade en timme innan men myste på med mej, kan ju kanske? bero på vädret åxå, så grått & duggregn, & på att hennes akupungtur igår satte igång hennes flöden väldigt bra  igår var en sån omgång där hon njöt av behandlingen, hon är alltid samarbetsvillig under behandlingarna & tycker om behndlingarna, men ibland -väldigt sällan-  lite mer ofokuserad



Innan akupungturen igår blev det kaffe & massa prat vid föräldrarna & massor av påslakan både gamla & nya! & kommer bli användna i sängarna & en hel hög sköna & mjuka till hundarnas hundbäddstäcken    & Ungens bäddar såklart & som om inte det var nog fick jag hela denna kasse med gamla överlakan med så fin spets, som mamma fått av en äldre bekant som ville ge bort dom, hon fick göra vad som med dom, nu använder inte mamma sådana utan jag fick denna rikedom, tycker så om att sova på gamla lakan     & pga av att jag tvättar sängkläder ofta så blir det ju såsmåningom hål & nött till slut



-Så trist när maten är slut /Märta   



Gjorde an tok god vegansk Kålpudding igår, alltså hur bra är jag inte på att laga mat ibland   2 matlådor till gubben & 2 till mej



Frukost i morse blev havregrynsgröt med blåbär & lite nötspreed & någon droppe Agave, fröknäcke med avocado, citron, tomat, balsamico, Furiaki sesam & flingsalt, allt al'a ekologiskt & njutningsfullt  



Fägringen är vacker i köket på alla de vis, inte minst alla orkide'er 



Malte & jag foriväg till Romme för en disig men ack så skön & vacker promenad...





Det har kommit upp ett fint Gym vid rinken, kanon!



Det var stor Boul tävling vid Klotskallarnas "arena" alltså en sport jag skulle kunna tänka mej, ja nu ska jag inte börja men spänning finns det gott om i den! 



Ungen var på språng hela dagen igår men idag hemmavid igen & har tagit sej tid att mysa innne...



... vår tiger!!   


I morrn väntar lingonplockning med grannen Eva, hon plockade en plockare full igår & dom lingonen var fina ännu, nu behöver inte jag mer, har mer än någonsin i frysen = lyx lyx men jag kan hjälpa henne & sedan har jag där ett trattställe & även Tranbär växer där (om det nu är ett tranbärsår?) på en liten träskmyr, så jag ska kolla det åxå, & så kommer jag ha min nät tröja då jag antar att där bor hjortflugor  & så har jag fått denna av föräldrarna...


     


... en riktig bärplockare! ja en lika i plåt & orange fast 2 l jag redan har & älskar över alla andra, men denna minre är 1 l & lite händigare, den låg så långt bak i deras föråd förut, men bättre sent än alldrig att jag fick den  


 


De här receptet tyckte mamma att jag skulle testa & de ska jag verkligen göra! fast på min egengjorda mandelmjölk & honung från byn, & lingon är verkligen bombfulla med nyttigheter!!  tyvärr har jag ingen mixer, den har pajat & jag känner mej så fattig utan den, min bästa vän lixom   ska införskaffa en snart


I morrn kommer solen!, skönt de åxå  


               Kram på er mina läsare  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards