frallorna

Alla inlägg den 20 september 2020

Av Lena - 20 september 2020 19:21


Ungen igårkvällst  


Då sonens familjs älskade katt Josefin trampat på något vasst & skurit upp både bak & framtassen & dom fick lov att åka in akut till kliniken för tredje gånge, så fick Sam vara hos oss...



... jag gjorde "Amerikan pankakes"  bär av alla de slag dissades endas Tillmans ekologiska sylt dög  



Alltså den blicken mellan dom 2   Sam frågade om Malte ville leka med legodäcket    



Så löjligt nöjd med köket som det blev efter omöblering & fullt av blommor...



Gubben hade en enda meninge med det hela -man ser ju inte ut? -näää sa jag, smällar man får ta tills dom ev. vissnar  & i soffan kan gubben ta sej en 15 minuters vilopaus när han kommer hem från jobbet innan nästa jobb börjar...

   



En Mårbacka som är så gammal, den kommer från Karlfeldsgårdens för såååå många år sedan 



Som om inte det räckte med den underbart fina klasen min förra visade Begonia gav & som har fler klasar på "G" så ser jag nu att denna har en vit ros i sin början? vad den blir när den slagit ut? har jag ingen aning om, men Begonior är spännande blommor 



Sam fick en sista sommarglass som var kvar i glasslådan, en Melon med päron



Rensat 15 liter lingon & fryst in, Sam har hjälpt till, mer lingon är ofrysta & i morrn ska jag göra Lingon gelé, mamma har provat & måttat på ett ungefär igår & den blev bra! vi är lika där, vi både bakar & lagar mat på en höft!  jodå, vi läser recept åxå, men pga av allergier & olika kostval så improviserar vi alltid, mamma är en mästare på allt vad bak & mat heter & älskar att baka & laga mat!jag tycker väl att jag är hyffsad, men tycker numer att det inte är lika kul, utan bakar numer endast då lusten faller på  men frysen är överfylld av hjortron, blåbär, lingon, vinbärsgele i kylen, tyvärr blev det inga äpplen, tur jag har äppelmos kvar i frysen från förra året, men svamp väntar & då trattisar som ska torkas  i landet finns fortfarande massa purjolök! så gott   


Plommon ligger åxå & väntar på att få bli marmelad i morrn...


Söndag kväll... en ny vecka väntar... sylta safta frysa....


                        Kram kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards