frallorna

Alla inlägg den 14 september 2020

Av Lena - 14 september 2020 17:35


På lördag kväll fick jag hjälp av Sam att rensa dom sista lingonen, duktig pojk!  



På lördag kväll var Ungen inne & myste på kvällen & var nyfiken på Sam & inte rädd alls som han vart, den Ungen, ja nu är han ensam katt på täppan, han som inte vart som någon annan, han som riktigt fjäskade sej in i flocken & för att få stanna då förra sommaren, han gjorde inget annat än att försöka tvätta dom & stryka sej & rullade sej framför i sin snällhet & vänligt mot både Tussan, Baffe & Aika, Aika var den som accepterade honom först, sedan Tussan & sist nu först Baffe sista 2 månaderna, Ungen dyrkade verkligen marken dom gick på & nu finns ingen av dom kvar, ledsamt...



Sam somnade till Mamma Mia 2 på hög volym  



Igår morse tidigt åkte jag, mamma & moster till skogen igen, fantastiskt väder...



... & fantastiska mängder med lingon...





Fikade mammas fika efter allt plockande 



Åkte förbi min vän efter skogen & lämnade lite lingon då jag fick massa vindruvor hon har & fått massa plommon av föräldrarna, nu ligger dom mosade rårörda & drar 2 dygn innan jag silar av i morrn & fryser in drycken osötad i små burkar, som jag åxå gjorde förra hösten, rena vitamin schocken! & förra året när vi hade vänner här började jag med att bjuda på en sådan, ljummen liten "shot" toppad med en klick visspad ekologisk kokosgrädde, alltså magiskt!!  



Så var Malte med mej inatt & patrulerade i Båthamnen...



... inga objudna gäster, kolsvart & inga spöken...



Malte sov som en stock mellan promenaderna & tyckte jag var aningen dryg när jag väckte honom gång på gång  men han fick sova när vi kom hem


Inatt samma, vakt & patrulering, men till skillnad från igår, vilken värme det har kommit! bilen visade pluss 21 grad nyss, natten var betydligare kallare


Kunde tyvärr inte somna i morse, attans va drygt, kan hoppas jag kan blunda till i morrn en sväng, för jag vill ha lite ork att kanske? börja möblera om i köket så jag får plats för alla mina blommor...


      ... & som om inte detta & flerdubbelt till räcker så köpte jag en stor vacker Begonia för halva priset..  & alla mina vackra Orkider som blommar nu, en har 32 stora knoppar & flera utslagna...


Nässlorna & pelargonerna & allt i köket, hur nu de ska gå till? kommer blir ett Djungel-kök   spännande! & kommer se ut som ett bombnedslag i några dagar kan jag tro då det kommer ta sin tid...


 


Just nu & hallonsnåret borde klippts, solen lyser, värme & vacker kväll


Nu snart lite mer nattjobb för Malte & mej


               Kram på er mina fina läsare  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards