frallorna

Alla inlägg under augusti 2020

Av Lena - 7 augusti 2020 20:29


Övar in mej på min fina proffsiga nya mobiltelefons kamera, såååå glad!! velat & funderat vilket märke jag skulle ha, nu har jag en Iphone mot en andoid innan, men jag tror bara det är nyttigt att motionera hjärnan & lära in sej på denna, här har jag inställningen Porträtt på Prinsen 



Den tar bilderna så snabbt mot min förra gamla, även Prinsessan blev fin & klar 


Så hamnade min fina klenod & symaskin under fina tavlan mellan vardagsrummet & köket...



... ja hela alltet är ju ett så vackert smycke i sej  


Vilken varm dag vi haft idag, 31 grader ett tag när vi åkte in till Falun där mobilen endast fanns, hemma hade vi altandörren stängd ut, för inne var det så svalt & skönt & fläkten på, för M & M   men så hamnade dom i duchen för klorhexedinchamponering & sedan har dom bara njutit på altanen då dom var blöta & avkylda


I morrn är det Live streeaming på sjön Runn med P Floyd, vi ska åka med kusin & fru, äta gott & njuta , M & M får vara hemma & sonen tar hand om dom, skulle aldrig ens haft tanken på att ta dom med då det åxå säkert blir ett enda myller av båtar


Tyvärr han jag tappa min gamla dåliga mobil innan jag blev tvungen skaffa en ny, så nu har jag ingen telefonlista, vilken öken! ska lägga in fler nr jag fått & som gubben har i sin & vilken öken det var då vi inte heller har någon hemtelefon kvar, här satt jag & kunde inte nå någon då gubben var på jobbet, som tur var jobbar sonen på samma jobb så jag fick gå in på datorn & messa honom från den & be honom ringa samtal för mej ha ha ha ja ja säjer då de, den tekniken...  


     Kram till dej som kikari in här  Carpe Diem  


  

Av Lena - 2 augusti 2020 22:57


Ja så for vi på heldagstur med min bror & fru i lördags, bilen fullproppad på mat, fika, godis, dryck & glass & styrde kosan mot Fredriksbergdär vi intog lunch på en vacker plats &  där min bror ville se hur det nu såg ut där han gick på skogshuggarskola för 43 år sedan, det var verkligen en svunnen tid där allt nu var utdött, enorma gamla hus, huslängor för elever m.m.nu bara öde... som på så många andra bruk som en gång fanns & blommstrade...



... men mitt i det ödsliga sitter 2 män i en soffa bland saker, min bror gick dit, vi andra kunde inte tro våra ögon? en Lions Loppis som hade en kontainer där full med fina saker -välkomna välkomna ropade 2 herrar som satt i en soffa...



... såg omgående denna makalöst vackra symaskin, men vi åkte ju husbil, hur skulle jag få in den där? mannen i soffan såg att jag tittade på den & ropade -du får den för 100 kr! gösses, ingenting ju för denna så vackra klenod... frågade försiktigt gubben - tror du det går?  


... jodå, vi får nog in den   & saligt lycklig var jag!! efter oss kom så många människor, tror många fyndade, så även min bror på värktyg. Tvärr missade vi att kolla på en så fin rörstrands tallriks service som en i soffan sa att vi skulle titta på, såg den från husbilen när vi rullade vidare, & grämde mej, såååå fin... men ja ja -jag blev så till mej i symaskinen så jag glömde sedan allt annat  någon annan blev nog glad åt den & priserna var ju nästan noll, där var det fynd må ja säja!



Så hamnade vi i Värmland & Bjurbäckens slussar, där vi varit många gånger förut, nu ville vi visa denna "Pärla" för dom...





... det slussades åt båda hållen hela tiden, vi har sett 1 eller 2 på alla gånger vi vart där men nu var det corona tider & vi har aldrig sett så många människor   det fullkomligt kryllade & parkeringen hade dom gjort större, vi häpnade minst sagt! = hemester visst de var  




Dock inte så många som fikade, men vi valde ändå att ta våra stolar & gå in i den vackra skogen, där var så skön svalka för för M & M & oss i den värmen som var & Märta tyckte den var jobbigt



Jag hade bl.a bakat en "to die fore" morotskaka med lime frosting   




Ja så lämnade vi vi vackra Bjurbäcken för denna gång (dessa 2 bilder från tidigare år)



Kuskade vidare genom vackra Värmland & tog kvällsmat...



... efter Hällefors vid en vacker plats, värmen var på men nu skön, solnedgången magisk, ingen mygg, tyst & bara en sjöfågel som ropade  mat, snacks, fotografering & såg oss omkring, prat & vin för svägerskan & mej   


En fantastisk dag som slutade 00.00 då vi lämnade av dom   Carpe Diem 



Vaknade ganska tidigt & denna lilla boll låg ihopkrupen tätt tätt nära mej, huuuur gulligt  


Idag har gubben vart till hamnen 2 gånger, men vi valde att vara hemma så Märta fick ta igen sej


Klippt gräsmattan, jag har "test" ätit några hallon, tyvärr fick jag fort ett "Bärfisbär" fy & tvi!   nu plockade jag hallon på hallon & matade gubben med, han som inte förstår vad jag pratar om? & oj oj oj, så fick han ett! men han tyckte inte det var så farligt, men visst smakade det nått visst & märkligt...


Så nej, dessa osianer av hallon som är, dom får gå hädan, jag ger upp... & siktar istället in mej på blåbär!! ska ut redan i morrn förmiddag en liten sväng & kolla av en plats  & på eftermiddagen kommer goa vänner som flyttat långt bort förbi på "altan" mat & prat, mysigt  


                            Kram mina fina!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards