frallorna

Alla inlägg den 18 augusti 2020

Av Lena - 18 augusti 2020 21:03


Morronpromenix innan blåbärskogen...



Den varmaste dagen hitills under våra plockarvändor, pust på de  ...



... men efter 3 timmar kom äntligen dom välkomna molnen & vår fikastund blev bara så skön...



Finaste mamma med fikaväskan fullproppad 



Fin servett & hennes nygjorda blåbärsaft var sååå ljuvligt gott   när värmen vart jobbig för en gångs skull  



Veganmjukost med saltgurka olalaaa va mumsigt! 



En kaffetår med hennes nybakade vegan/glutenfria kakor med mandel, nötter & cocos slurp! 



Jag hjälper dej så gärna att tvätta matskålen Märta! /Malte  


Ja det gör han ALLTID! & Märta som den snälla dam hon är har tillåtit det i alla år, lixom han är så varsam & klyhörd, ALLDRIG några hard feelings där inte, aldrig bråkat bara älskat varandra  


Tvesjärtar ja, jag tycker om dom, kan nypas! jo jag vet, men har alltid varit farsinerad av dom, numer matar jag dom om kvällarna, dom kommer fram & äter fsrån katternas matfat, så när katterna är kvällsmätta så har jag på lite till & efter några minuter har jag full besittning på faten! ca 15 på vart fat  & om då Märta ska ut så måste jag vara före henne ut & lyfta upp faten så hon inte glupskt äter upp kattmaten med någon tvesjärt... i början när jag raskt tog upp faten sprang dom under faten & på mina händer, men numer tror jag dom vant sej & sitter lungt kvar på hissfärden & äter  


Ja så sitter dom under plåthandtagen in till framsidans inhägnad, dom sover under handtagen & jag vill om möjligt inte störa dom, så jag har sagt till Sam att vi leker inte på framsidan för där kan vara Märta bajs man kan få under skorna... Så häromdagen när kompisen Oskar gick in på gården med sin traktor & Sam ropade förskräkt -Nej Oskar! där kan du inte gå för för där är Märtas bajsplats! du kan få skorna fulla i bajs! snacka om att skämmas då hans mamma var med, skämskudde på ha ha ha ha   men vad gör man inte för sina små fina tvesjärtar  I år har jag tvesjärtar på Restaurang Dropp in  istället för kottar  



Tror jag har 30 liter rensade blåbär nu, skulle haft lite mer, men vi får se, blivit så stel efter dagen skogs strapats  det tar på kärringen!  


Det kom lite regn, men inget spm levererade några mängder, suck på de...


Nu mina fina ska jag oja mej ner på golvsängen & stånka mej upp när jag måste kissa, aaaaaj för rygg, ben & stuss  


                            Kram kram  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards