frallorna

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2020

Värme &...

Av Lena - 10 augusti 2020 21:18


Ungen & jag sent igårkvällst framför tv:n mys mys lilla hjärtat  



Morronpromenad i lagom värme



Ungen min ungen  



Min kompis & jag for till skogen för att leta svamp, eländigt torrt i skog & mark nu, kammade inte noll men nästan, inte många svampar alls, & inga av dom jag gillar...



Denna sort fanns det däremot massor av, har inte kollat vad dom är för endra, fina men nej tack!  



Den här märkliga svampen kom från underjorden, ser ut som en sopp, kanske en Kalle, jo jag såg några sådana som hade gått över styr förutom en liten goding 



Ut i krig ska jag inte heller så jag behöver bli "hög" av denna fining  



Just här en så vacker bit, min kompis mitt i prick   annars har vi gått uppför & nerförr över dyhål & genom ris....



... bidde i alla fall till en smaskig stuvning nu på kvällen på goda mackor 



Trots att tempen visar ca 25 grader så är luften nu mot i maj när värmen var som mest, inte alls lika, nu är den mer höstig & bara heeeelt ljuvlig tycker jag, stor skillnad  


I morrn blåbärsplockning, har 20 liter i frysen men mer ska det bli!


          Kramiz till dej du fina som kikar in    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards