frallorna

Alla inlägg under juli 2020

Av Lena - 6 juli 2020 19:18


Den vackraste plats att fira ett stort kalas på!! både min bror & mamma fyllde jämna år 



Min brors stora önskan & som inte hade kunnat drömma om att få? fick han från oss alla på festen! en enpetare från -57 vilken dröm...



... på med hjälmen & iväg, huuuur kul!!  



Ett megastort kak fat av alla de sorter! & jag hade gjort en marängtårta...




Vi alla höll verkligen tummarna för sol, såg inte de minsta bra ut dagarna före i den prognosen, lördagen började åxå i regn men vid lunch sprack det upp & till 14 var det en enda blå himmel & sol, snacka om att valet av dag blev rätt  




Ja så har min bror vart här i 2 veckor, en sväng av hans son åxå & så min gubbe & har tillsamans snickrat ihop en Ernst soffa som Ernst gjorde i ett program längre tillbaks, visste att min svägerska ville ha en sådan, min bror har för många många år sedan köpt virke till deras då mahognybåt, det plockades ner & dom gjorde denna med min översyn he he  inga mått bjöd Ernst på, utan dom provade vi oss fram till, provsatt stolar & så innan vi enades. Ja så köpte jag tyg till kuddar & dyna & sydde tills ögonen blödde & jag svor värre än fan själv... repa upp & sy om...hujeda mej, men resultatet blev bra till slut  


Tog med den till festen så alla skulle få se den & behöver jag säja att svägerska blev glad & rörd när min bror stolt avtäckte den där på flaket  



Sam är verkligen ett fint foto objekt  



Bästa farfar som han följer vart steg han tar 


En underbar fest blev det  



När vi kom hem på kvällen var jag heeeelt slut, satte oss på altanen en stund & somnade kl 22.00 & sov i 10 timmar, mins inte när jag gjort det senast  



Igår kom goa vännerna förbi, fixade lite aatt äta & fika & prat i flera timmar, mysigt fastän regnet stundom piskade på taket så vi fick höja våra röster  fast varmt hade vi då vi satte på ett elemänt.


I morrn åker vi iväg på tur någon natt med husbilen, sonen bor här & ger katterna mat, förr kunde vi fylla på knapp-mat till dom, så dom hade mellan burkmaten, men nu har vår gammling mist 2 tänder så nu är det bara blötmat" som gäller, & han är hungrig mest hela tiden  så nu är det lite pyssel, men det blir bra för då kan ju Sam leka med sin kompis lite & mamma & fru J jobbar denna vecka i alla fall


Plockar i mat jag gjort idag, bäddar & står i... ska bli såååå skönt att bara vara ett tag, åker till ett friluftsområde där Malte & jag kan gå lånpromenader & Märta lite kortare  


                   Kram kram till dej som kikar in    

   

Av Lena - 3 juli 2020 23:22


Så blev det ett litete 19 års kalas för systersonen & mitt Gudbarn igår 

 


Vacker tårta som alltid hade hans farmor gjort! 



Satt lite uppdelade alá corona på verandan & förstukvisten! men vi kunde prata med varandra ändå!  



Sam hjälpte till att öppna paketen  

Grattis finaste älskade Hugo på födelsedagen!!     



Sam kom igår & har idag lekt som bara den med sin nyfunna kompis som bor strax bredvid! huuuuur kul hade dom idag då!  först lek inne hos oss i Sams lekrum, sedan...



... rusade dom upp i full fart för att åka grävare med gubben (Sams farfar) det bästa som finns...


 



... för 2 som inte har något annat i huvudet än traktorer å så 



... fixade till grusvägen förbi oss som spolades bort vid sista regnet & gjorde djupa fåror...


...  sedan ut på cyckelfärd på väg till vår loge för att köra runt därinne  & sedan hem till Oscar för lek hos honom  


Ja så har dagen löpt på, i ett & inte nog med det!...


 


Världens finaste mamma fyller idag 80 år    ...




... & bara någon dag senare fyller min finaste älskade storebror 60 år     


I morrn blir det stort dubbelfirande i skogen vid en stuga för dom båda!....  


                   Kram till dej som kikar in  


      

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards