frallorna

Alla inlägg den 19 juli 2020

Av Lena - 19 juli 2020 23:45


Ja så har gubben burit en säck till baksidan & pallkragen & hällt i lite ny jord & jag sått Mangold i hela, & när den nu börjar komma upp så kommer ett kompostgaller på kan jag lova! för nu får Rådjursfrun hålla till godo med det skogens vilda skafferi bjuder! 



Märta har traskat på & myst under tiden...



Gröna ärter då är blommorna vita & anspråkslösa, men jag har sått massa lila ärtskidor åxå & då blev visst blommorna lila & skogsviolsfärgade, sååå läckert!   Mina luktärter växer så dom knakar men ännu inga blommor på 


  Mamma hade med sej Jordens godaste grönsaksoppa -Ängamat- igår, alltså den är så god så jag skulle kunna leva på den i flera veckor & hur jag än försökt efterapa den så har jag aldrig lyckats, & varken mamma eller jag använder recept, eller någon gång, men denna gör hon helt på känn & får den alltid lika ljuvlig  ...

 


... & en plåt fröbröd åxå, & samma lika där, fattar inte hur hon gör sitt? åxå det så gott!



Gubben skulle köpa nya såna träskor med mjuk sula, & jag köpte ett par "joggingskor" olala vilka underbara endra! dyra men fantastiska & dom jag har är 3 år & 3 månader, billiga från Ica Maxi & där har tårna börjat titta ut  känns som dom har gjort sitt '




Igår när Ungen & jag myste på altansängen kom det djur av alla de slag tror jag, hörde ett enormt väsande precis utanför, Ungen på helspänn! men i mörkret såg jag ju inget, mer än ett stort djur som sedan for förbi! sedan blev det mer liv i luckan & Ungen reagerade var gång, hade dörren öppen lite så att Ungen skulle kunna gå ut & kissa, ett tag kändes det obehagligt, tänk om vi fick besök av något... da da da...  


Ja det händer lite på vårt Zoo  


Semestern är slut, jag har ännu inget inbokat men gubben börjar i morrn kl 06.00, matdosa, mackor & ägg, gröt & hjortronsylt & fruktburk står i kylen, vi älskar båda våra jobb, men visst är det skönt att inte behöva passa några tider alls, bara ta dagen som den kommer, inga måsten... men men påt bara! & vi har ju fortfarande sommar & lediga helger & eftermiddagar   


                      Nattkram från oss  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards