frallorna

Alla inlägg den 30 juni 2020

Av Lena - 30 juni 2020 19:30


Söndagens kvällsväder med åskan, ja den kom sent till oss, Sam & jag myste till blixtarna & vaggades till ro strax vid 21 av det smattrande regnet, strax för 00.00 började det mullra & slå lite mer & Malte sökte trygghet mellan oss & på Sams mage   Sam sov gott & vaknade inte



Dom här 2 sover som stockar, snor runt lite bara  


Måndag morron & Sam visar Malte hur man spelar spel  


   

Ja så lekte han med sin kopis flera timmar, så härligt!  



Inatt var Ungen med mej i himlasängen ganska länge innan han ville ut på äventyr...


 


Vid halv tolv kollade jag ut & vad skådar mitt högra öga? jo där stod Rådjursfrun & mumsade god mangold, hon hade ätit så fint & ordentligt & av 2 yttersta jämna rader!  knackade på rutan, inte rädd alls, men när jag öppnade dörren sprang hon en bit men vände & kom tillbaks & smakade av lite sockerärtor...

 


... gubben kom på iden inatt om att hägna in med kompostgaller, ja inget annat kunde vi fixa med där inatten... (denna bild är nytagen) forts. följer längre ner...

  


Regnat idag till & från, Märta har varit lös på andra gårdens härliga trädgård...



... här var det galopp till det goda gröna ät gräset 



Märta for runt som en tromb...



... hi hi  

   



Söt   


 


Ja så kollade jag ut på eftermiddagen & vad skådar mitt högra öga igen? jo hon har vart här igen & ätit upp resten av mangolden, duttat & njutit av bladen & gjort en enda oreda...



... trodde ett tag att jag klarade ärtorna? men ...



... icke sa Nicke! hon har norpar toppen av några av de höga ärtsorterna, undra om dom förgrenar sej då eller om dom är körda?


Ja ja lilla fina Rådjursfrun, du är lika fin ändå  & mangolden hinner jag gott så om igen! men inte ärtorna... nu ska vi troligen sätta upp hönsstängsel runt, men i natt? ja det känns som jag måste hålla koll inatt om jag vill ha några ärtor kvar...  eller om gubben har någon bättre ide ikväll...


Ja ja värre saker finns det i livet... & kul att kunna ge henne lite krydda på maten, tuffa liv dom lever med trafik, jägare, rovdjur & kroppen full av fästingar 


Nu kom gubben just in från garaget & har ideer för nattens "rädda grönsakerna" i alla fall 


 


Så här blev det, 2 kompostgaller ovanpå varandra stripades ihop med stöd av pallkragen, känns kanon! just nu få se hur det känns i morrn  Sa till gubben att jag kan vara vaken inatt då jag ju är van nattskift, men absolut skulle jag inte vara det! ho ho    över squarsen sa han ställ trapppstegen över så trampar hon i alla fall inte sönder dom som ligger där, redan 2 stora endra   


                 Kram mina fina som kikar in  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards