frallorna

Alla inlägg den 18 juni 2020

Av Lena - 18 juni 2020 23:19



In till stan & handla det sista lilla jag glömde till Midsommar, kylbox med & som alltid mina egna eko kundkorgar  & såklart alltid tygväskor med! tänk så fort man vänjer sej med att ha dom med i bilen & välja bort plasten, som jag gjort här hemma åxå sedan länge  


 


Tog en promenad i Romme åxå, varmt var det, Malte & jag tog en längre promenad i värmen, Märta fick gå dit hon ville medans pappa drack kaffe  här fick Malte fart i benen då han anade fika i sikte!  



En vattenslurk innan vi for hem. 



Vår ena son & veterinärs kompisens son har fixat med Majstången innför morrondagen, bidde visst rockringar till blommster-ringarna, geni tänk!  ska kläs tillsammans i morrn med 8 barn & föräldrar, dans runt den! men innan åka på fint traktorflak runt byn, & efter -kaffe, saft kakor & sockerkaka, fiskdam & glass i stora lass & iskall vattenmelon i värmen som ska bli över 25 grader!! Huuuur härligt att få det vädret just i morrn   


På kvällen mat på vår underbara veranda med extra stort bord pga corona! (som vi inte tror vi har någon av oss, men ändå följer föreskrifterna   ) min syster med famlj & sönerna & sonhustru & Sam   


Jordgubbar inhandlade, lite kaos-stress i morrn på förmiddagen som vanligt   men sen så blir det bra!


    Kram mina fina som kikar in  önskar er en fin Midsommar! 


(Pst! traditionellet i Dalarna är att man lyssnar på youtube om gubben som skäller på Dalmål om Missömän! ä dä nå jävla kattjävlä äller?   sök på "Dalmål-det heter Midsommar"    




    



  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards