frallorna

Alla inlägg den 23 maj 2020

Av Lena - 23 maj 2020 20:14


Ja igår ja...


Malte har ätit cortison för sin allergi, en bra sort som inte ger så mycket biverkning, men igår höjde jag dosen aningen & han blev både törstig & kissnödig. Behöver kissa ofta & när Sam kom blev det att jag var både här & där & Sam i sitt rum kom körande på sin trehjuling, Malte stod i hallen & jag skulle rusa ut med honom, då han bara inte kunde hålla sej, utan började kissa i hallen, massor, Sams ögon var STORA & munnen lixom gapade, jag får fram en handuk som ligger bredvid, det rinner under soffan men jag kastar under handuken, då hör jag Sam med allvar i rösten säga -Det blir väl inte vattenskada??  alltså jag blev så paff men fann mej & sa nejdå, det går bra, sedan skrattade jag hela kvällen   4 1/2 år & pratar på som en stor gubbe, sååå kul att diskutera med honom, höra på alla funderingar om livet & allt, underbara barn  


Vi tog ett "nattbad"  igår, klev ur 23.15 efter 1.5 timme, vattnet fyllt ända upp då vi sparade gårdagens badvatten & fyllde bara på hett, hur ljuvligt, började med 40 grader, så skinnet korvade sej  prat om livet, byn, gubbens släktingar runtom Väster Tuna, när vi klev ur var det fortfarande så varmt, 38   



Bild över siljan med regntuna skyar


Bestämde oss för att åka tillbaka till Rättvik & köpa även den enda förp. medecin med högre mg, får dela i ännu mindre bitar istället, går ju lika bra, är så rädd att något hänt, tänk om den inte kommer tillbaka i den formen igen? storpack är ju nästan ett måste...


Åkte förbi min syster med familj innan för att hämta hem pelargoner som fått övervintra hos henne, dom har ett hus där pelargoner trvis bättre än här & mer plats  & så lite nässelskott!



Inget vidare väder, duggregn, men vi tog en proenad i hamnen i Rättvik i alla fall...



... & Märta hade så mycket bus & spring i benen i sej, så hon rymde ha ha    huuuur gulligt! sprang till en man som höll på med sin båt innan gubben halvspringandes fick ifatt henne nej inget farligt hade kunnat hända, bara njutbart att se hennes ysterhet  





Tillbaka gick vi på ena sidan grusvägen & Märta på den andra!  ...



... så kom hon upp bakom mej i full galopp!  

  



Så blev det gofika i bilen såklart! innan vi åkte vidare hemåt & genom Tällberg igen, så som vi ofta gör...



... men hittade en liten vägstump vi aldrig sett tidigare, bland röda stugor, härbrän & timmerstugor slingrade den sej ner till...



... både detta Hotell & en camping en bit längre ner... 



... bredde Siljans strand ut sej åt båda hållen & på en stor holme, wow så vackert & säkert välbesökt om fina sommardagar & kvällar  


Ja så köpte vi hämtmat med hem, sett på tv & vet ni vad jag ÄLSKAR för gammal serie som gått i repris om mornarna ett tag men som är slut nu? jo SALTÖN!  hur underbar, får inte nog av den, ska se om avsnitten igen på playen, missade några & dom jag redan sett tåls att ses igen, så bra så bra såååå bra!!      


I morrn som jag trodde skulle bli bättre än idag? ser ut att bli än rengnigare, väldigt bra med regn, men hade önskat värme & fint så jag hade kunnat fortsätta med sådden & fixet med blommor å så... nåja, det kommer


                    Varm kram från oss   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards