frallorna

Alla inlägg den 27 april 2020

Av Lena - 27 april 2020 17:04


Regnet lurade, inget väder att handla blommor i tänkte jag, & åkte iväg till Torsångs handelsträdgård, blir det fint väder så slår det om & folk vallfärdar dit, men idag ingen kö & vid kassan var det 2 meters regeln som gällde   bara några få människor, som kanske tänkte som mej, alla växthus öppna, men dom var jag inte intreserad av, bara av mina älskade NÄSSLOR!! vilken underbar blomma det är  tålig på alla vis förutom när det börjar bli frost, då dyker den fort, förra året hann jag inte ta in en av mina 2 stora stora som jag haft i flera år, bra att dom växer fort i alla fall  köpte 4 st & 3 sorter, fick fråga efter dom, stod fortfarande på "tillväxt" egentligen, glad belv jag när ägaren själv gick iväg & kom med en vagn full! 



I år ska jag, eller gubben   snickra ihop några pallkragar, kanske 3, vill sååå gärna uppleva en Mangold skog, hur gott är inte det, både som sallad & soppa  dill skulle åxå vara en lyx att ha hela sommaren, lixom squars som kan sitta på friland i slänten


 


Här är den andra stora Nässlan jag haft många år, blir så vackert blodröd när den får "sola" lite  



På hemvägen fick Malte en promenad i Romme, just här var det så varmt & ingen vind, riktigt skönt 


När vi satte oss i bilen började det regna & gör så fortfarande & ganska så mycket, ska jobba 2 nätter nu & i morrn sägs det vara massor av snö när jag ska hem, näääääj!  


                            Hej svejs!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards