frallorna

Alla inlägg den 16 april 2020

Av Lena - 16 april 2020 16:52


Ja ni, förutom att världen är märklig så är även vädret det, eller i alla fall väldigt hit & dit i sina tvära vändningar, från sol till hagel till stormbyar... här gonade vi kvar på golvsängen & såg gammalt, just här Gäster med chester, men även 2 avsnitt av Skärgårdsdoktorn har det blivit, den är lika bra nu som då & vackra vyer  



Igår hade Märta tid för akupungtur & på hemvägen fick Malte en Kyrkpromenad mellan regn & sormbyarna, gillades i alla fall & oj vilken värme det blev här på eftermiddagen & kvällen! wow så häftigt att känna den igen, de var länge sedan...



... i morse var det kallt igen & blåsten hård & den värme som var är ett minne blott.


Fick se att MIO sålde ut dessa fina kaffekoppar med rosor på, såååå fina! 10 kt/st, såg till att hänga på låset när dom öppnade & köpte 10 st! så slipper jag gräma mej ifall någon går sönder...



... här kanske är mer rätta färgen, tyckte bara att solen färgade kortet så fint  ser ni den lilla blomvasen bredvid? dom 3 blommorna plockade Sam till mej i förrgår, hur underbart sött 



På eftermiddagen idag gick grannen Eva & jag en långpromenad i storm & lite snöbus i luften...



... fick bli kläder på även för Malte  



Trots att jag bott i byn i 38 år hade jag ingen aning om dessa åkervägar, tänk att man ska lära sej något nytt var dag, här var ytters spännande att studera Svanarna...




Romme Alpin har snö kvar i backarna, frågan är om det hade gått att åka om den hade vart öppen över Sportlovet? nu stängde den ju tidigare än tängt pga Corona



Malte hade sprutt i benen   & en i byn hade tillockmed gjort en så fin vilobänk som var placerad vid en dunge i åkerkanten  




Märta söt nöt var hemma & lika glad för det 



Gjorde "fröbröds smet" idag som jag gräddade lite tjockare till små runda kakor...



... gjorde en vita bön röra med tomat i, lite jordnötssmör, vit tahnini, citron, örtsalt & olivolja, vansinnigt gott, toppade med avocado & gurka, kaffe premiärdrack gubben i nya muggen, jag tog Matcha i min mugg från SO & K äääälskar den   tur jag har 2 ifall någon går sönder   gubben älskade mackorna så han åt 3!  får baka fler i morrn


    Kram & var rädda om er ni fina som kikar in här     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards