frallorna

Alla inlägg den 2 april 2020

Av Lena - 2 april 2020 13:45


 


Malte & jag har gått en promenad i blåsten på förmiddagen men inga kalla vindar  April är äntligen här! & byvägarna har torkat upp, hur underbart!  



Skrotfia har solat på trappen då det var sol, nu mulet & vinden har ökat i vindstyrka & till eftermiddagen ska den ha stormstyrka i byar, hua... tänker då främst på allt som kan komma blåsande, tegelpannor, stora grenar, så nu tar vi inga mer promenader, bara till påstlådan i backen



Alla säger att det inte finns handsprit att köpa, men jag hittar då & köper! detta som tar både virus, vinterkräksjukan, bakterier dvs rubbet! våtservetterna är förp en & en, så bra att ha med i fickan, har gett en förp till mina föräldrar att ha i bilen efter handling, torka av varukorgar, & hela kittet fick min syster i födelsedagskorgen   fast hon fick lite annat åxå   blir nog lite "sprit" i Påskäggen i år tror jag   

Hade med mej sprayflaskan till jobbet en natt när handspriten tagit slut där, uch så dåligt i dessa Coronatider  

Jag har köpt av denna seie på Apoteket Hjärtat, dom vet aldrig om dom får eller vad dom får för förpackningar, dom blir bara tilldelade, men eftersom det Apoteket jag besöker öppnar kl 07.00 åker jag förbi efter jobbnätterna & haft tur!!


    Pga allt hand & armtvättande så har mina händer blivit så trasiga då jag är dålig på att smörja, använder aldrig krämer vare sej till kropp, händer ansiktet eller så, därför har jag inte den rutinen & glömmer när det nu behövs, fick dock denna av min syster till både hundarna & nudå mina händer & fingrar & knogar som spricker & blöder, svider & gör galet ont, smorde in hela händerna på mej igår på dagen någon timme, en så fet salva så man måste ha tunna plasthandskar utanpå, sedan smorde jag in igen på kvällen & sov med handskar på, dröm om min förvåning när händerna var kissemissmjuka & alla sprickor läkta i morse!!!!!  vilken undergörande salva må jag säga  gör dock lika inatt & hela helgen, tills jag börjar jobba igen på söndag.


Ja det är mycket med jobb nu i coronatiderna, många Äldreboenden som har corona i stan, men i dagsläget inte på dom jag är på, men det är bara en tidsfråga, kan ju verkligen hoppas att skyddsutrustning kommer tills dess, för jobba kommer jag göra även då, & hoppas jag överlever...  Corona kan slå skoningslöst & hårt, det har den verkligen gjort på gubbens jobb...


Det dånar i huset nu & snöblandat regn piskar mot rutan....

                                 Kram i stormen  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards