frallorna

Alla inlägg den 28 mars 2020

Av Lena - 28 mars 2020 18:07


Det är svårt & synd att bilden inte kan visa verkligheten idetta så vackra när man kommer från Bjurs hållet mot Rättvik, utsikten är hänförande över Siljan, fullkomligt magisk i verkligheten, mäktigt  



Innan vi kom hit åkte vi till min goa älskade vän i stan med en precent, sedan till Bjurs & Grattade min härliga älskade syster på en försenad födelsedag, inga kramar & bara prat utomhus i dessa coronatider då vi alla jobbar i vården där den finns



Målet var Rättviks båthamn & en promenad... 



... Märta var lös & yster, galoperade i glädje  



Hur söt är du inte vårt hjärta 



Efter den promenaden blev det bil fika, en diger väska packad för oss alla, så skönt att komma in i värmen i bilen även om solen värmde lite...


Så tog jag & Malte en promenad medans dom andra 2 vilade, läste tidningen & slumrade ...



... isen ligger kvar vid kanterna runt Siljan, & Rättviks kyrka lyser så vacker & vit på andra sidan 


 


 


Vandrade iväg längs en vacker promenadled längsmed Siljan...



... sittplatser lite här & där, här tror jag dock det är ditsläpade möbler där någon suttit & ätiti Bullens korv & delat en flaska skumpa 



Vi travade på i solen...


  



 


Så härligt & för mej första Tusselagona som var överallt, & ser ni flugan i den ena? den frös & rörde sej sakta & jag kände bara, slut dej lilla Tusselago & bädda in den lilla bevingade i din mjuka säng  tänk så skönt att somna i en Tusselago till kvällen  



Ja så var vi tillbaka efter en halvtimmes skön tur på spännande vägar

  


Resan fortsatte genom vackra Tällberg...




... det började mulna på lite, & vi gjorde stopp nr 2 för påtår på högsta pungten av Tällberg...



... Märta fick ströva på en stund...




,,, så var bilens värme än en gång så skön & vi rullade genom Hjortnäs, Leksand, Häradsbygnde & andra småbyar hemåt ...

 


... & på småvägar längs Dalälvens kant 


Hemma sedan någon timme, gjort en smarrig broccoli/svamp gratäng med sallad till till mej, gubben får en magnifik räkmacka jag gjort, sipprar lite vitt & gubben bubbel  


En skön dag & mysigt att bara se sej lite omkring


Såg på Nyhetsmorron i morse om hur Corona förstör i lungorna om den kommer dit, blir ingen vanlig luninflamation, utan den krachar dom helt... men ingen kommer undan corona, bara hoppas den blir lindrig...

Jag kan känna att jag kan handla på vår lilla Ica, men Nejtack till dom större affärerna från ockmed nu! det jag behöver där tänker jag förbeställa & hämta ut, känner jag...


Men men 1 dag itaget


       Varm kram till dej som kikar in  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards