frallorna

Alla inlägg den 10 mars 2020

Av Lena - 10 mars 2020 20:47

Gubben kom hem på fredan med Tulpaner!! skrattade gott, sån är han inte, förstod att han fått dom av en taxam kund  bra odlade var dom åxå & magiskt vacker färg  

  


Fredagspromenad & frusna vägar...



... dimmig & kylig kväll


Lördagsvända till olika Seconhander! min bror följde med, gubben fyndade en lödkolv...

    ... jag fyndade en så fin liten trasmatta & ett gammalt täcke till djurens korgar, ligger fortfarande på altanen & fryser sej rena, ett helt ljuvligt litet rosenöverkast & 2 filtar  



Otroligt vackert väder...



... 3 fikastopp & bensträckare



M & M:s macka, Malte hypnotiserade den  som sagt, vår stad var fullkomligt lagd i tjock dimma i lördags, men när vi åkte ur den så var himlen blå & värmen så skön i solen, här hemma var det så kallt & ruggigt

 


Att vakna på söndagen & denna sessa som låg bredvid & kikade på mej  Söndagen gick verkligen i lugnets tecken, låg mest framför tv:n & slöade, så skönt & på kvällen åkte jag på jobb


 


Idag har det regnat & vart varmt, vägarna är geggiga & kletiga, så duch när man kommer in, att torka med en handuk går inte  men men snön smälter, alltid nått  


Blivit många jobbnätter & flera väntar, fantastiska kollegor & en bra arbetsplats, trivs som fisken i vatten  älskar åxå nattjobbet & inget är så skönt som att lägga sej när jag kommer hem efter att hundar & katter fått sitt, sover så skönt då  & inte minst att storhandla på morronen när stans 2 stora Maxi & Coop öppnar kl 07.00 när jag slutar, bara några få själar där då, de har jag alltid gillat & nu i dessa Corona tider än bättre, fast jag är inte rädd för egen del för smittan, men farlig för vissa! så visst är den obehaglig & oberäknelig allt...


Nog om det, ledig ikväll sedan väntar fler skift igen  


          Varm kram till dej som kikar in här  




  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards