frallorna

Alla inlägg den 2 februari 2020

Av Lena - 2 februari 2020 19:04


Vilket väder! sol men väldigt kallt & blåsigt, glömde sätta på Malte täcket, han ville ändå inte gå någon längre sträcka, tyckte nog som jag att det var skitkallt!   



Vi ringde hit Sam på fredag för övernattning  full fart från fredan kl 14 till lördag kväll...



Lekt med denna urkuliga dragracinbana, åkt traktor med farfar & lärt sej hur man byter bromskivor på en bil  farfar tycker det ska börjas i tid  fredagsgodis & film &...



... på lördag förmiddag en vända till Pärlan seconhand, där hittade han 2 lelksaker, farfar ett tanklock & jag en ny skön stor pläd till katterna  & en så söt lampskärm, ljusrosa gammal   & så söt på översidan åxå  älskar gamla lampskärmar  


 


Hemma igen somnade först farfar, vaknade & då slumrade Sam, som han tyvärr inte fick, öppnade altandörren & kämpade för att öppna hans ögon igen   


Skjutsade Sam vidare på eftermiddagen till hans mormor & morfar för en övernattning där åxå  vi fick kaffe & blev massa prat, mycket hundprat då dom äger en lite trasig men såååå söt Lady 

 


Vid Seconhanden träffade jag en vän från förr, blev att prata om katter, min första röda   Lotta   fick jag fånga i deras ladugård för många många år sedan... berättade om att jag tagit omhand om en röd pojke som flyttat till oss, eller valt oss  då sa hon det är nog en som föddes i mitt stall för 2 år sedan!! efterssom just den röda var så enormt kelsjuk, kärvänlig & mjuk till både kropp & själ & såååå tillgiven, hade hon tänkt spara den & kastrera för att få bli en stallkatt, min vän & veterinär blev tillfrågad om att kastrera honom, men då försvan han... han hetter "Pojken" då... ja så kom han hit & tog även mitt & allas 2 benta hjärtan som kom på besök  åldern stämmer åxå på tänderna, som granskats av en veterinär & en djursjukvårdare, & att det är en ungkatt på runt 2 år


Kortet jag fick är identisk teckning på honom, & beskrivningen som hon upplevde honom, & bodde då ca 2 km från oss...

Hon är glad att han hittade hit  ja han är min "Ungen" nu & kommer så förbli  


Hon hade en till katt som försvann ungefär samtidigt, en flicka med en mycket speciell teckning, inte steriliserad... kanske är det hon som setts av en kvinna i byn? en annan sett henne i en annan by, skygg... Pratat med katthemmet då dom undrat sedan tidigare då vi messade angående om ägare sökes till mina 2 hittekatter, om någon ägde henne, nu kunde jag berätta att så är inte fallet....

Men kommer hon förbi här, ja då får hon gärna flytta in  


En annan besvikelse är att igår fick jag höra en sanning, det som sades om den svarta katten jag hade, vars "ägare" var här, trevlig & hej & hå, var ren lögn... & jag känner en ännu större sorg i hjärtat, lilla vännen, du flydde hemmifrån, kom hit & fick kärlek & mat & & blev mej så kär & tillgiven till slut, tvingades tillbaka, för att? troligen blev du avlivad, det är vad jag tror & känner... & det gör fasansfullt ont i hjärtat, & än ondare efter samtalet igår...


En katt har verkligen inget värde... jo såklart för många  men inte på samma vis som en hund, en katt kan man få hur & vart som helst, då kan man åxå avliva den lika lätt som en plätt... som grannen som tog emot 2 vuxna katter, då familjen där dom bodde skulle skiljas & katterna avlivas omgående! dom blev räddade, 2 stora pojkar 5 & 6 år & fick ett underbart hem, ibland tittar dom in här åxå när jag vädrar  


                           Kram kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards