frallorna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2020

Några dagar tillbaks...

Av Lena - 27 januari 2020 21:11


I torsdags fick Märta akupungtur, som hon gillar  hon mår oförskämt bra just nu (törs jag skriva så? orolig som jag är) & sedan en tid tillbaka, så vi har glesat ut det med några veckor, men hon ska få det regelbundet resten av hennes liv, såklart!!! 



I fredags lyste åxå solen, så Malte & jag tog en promenad i motionspåret i Romme, märkligt, här som det borde vara fina skidspår nu...



... känns mer som i slutet av mars...



... det var en riktigt spännande bandymatch på *G* bredvid motionspåret, hejjarop, visslingar applåder när det blev mål  



Hjälpt svärfar lite, & Malte gillar att vara där & springa runt   



När jag inte hade tid att klia Aika hela tiden kröp hon ner i hundbädden...



... efterssom Malte inte gillar katter såvärst, så delar jag av huset då & då när hon, Baffe & nykomlingen "Ungen" vill vara inne hos oss med en stor grind, spännande tycker framförallt Märta som är snäll men åxå får vara på den "andra sidan" & ligga på en bädd precis vid grinden & iakta dom  annars har dom stor yta i tillbygnaden & sover på kontoret/gästrummet i stor skön bädd vid fönstret där dom ligger & tittar ut eller på sängen m.m. där är socialt då gubben jobbar bredvid, radion på & folk som går & kommer, men när det blir kallare ute är dom inne mer & då ska även dom såklart få vara i huset


Men det går sakta fram för vår nykomling Ungen, först nu, efter 3 månader vågar han gå ut & in själv, trodde nästan aldrig att det skulle hända... som jag kämpat med honom, tror inte han någonsin vart en innekatt faktiskt, rumsren har han vart hela tiden, men den klockan är ju faktiskt inbygd i katter, men fortfarande är hanskygg inomhus för alla andra människor förutom mej, han & jag lixom  & underbara Aika som på riktigt gick ut på gården & hämtade ih honom när han ville våga gå in men inte vågade, så fantastiskt att se henne hjälpa honom, rörande  


  Den mest svårfotade misse, Ungen min   



I lördags hade vi dessa 2 här på mat, vin, skratt & prat, fast denna bild är inte från nu, men hade allt önskat de  



Tack för det stort fånget med vackra Tulpaner  nu har jag sedan Nyår fått färska Tulpaner av olika vänner som fått pryda köksbordet hela tiden, de kallar jag LYX!   


I år röstade jag på Järingpriset   då Bowlingspelaena "Josefin Hermansson" & Jenny W var nominerade, Josefins storebror är vår ena sons kompis sedan barnsben & efterssom deras härliga föräldrar var ungdomsledare för Bowlingen & sonen bowlade många år med dom som ledare & med sykonen, så höll jag verkligen tummarna, en sport som det annars ytterst sällan pratas om eller visas på tv, en sport som verkligen är ur kul! Men Grattis till dom som ändå blev nominerade!! & Järingpriset gick till Tove i vår stad i alla fal,  kul    


                    Kram kram   


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards