frallorna

Alla inlägg under september 2019

Av Lena - 4 september 2019 18:15


Hade ett inköp som jag ville göra på förmiddagen, som alltids glömmer jag bilnyckeln inne, in igen & då ligger dom nästan alltid tillsamans  det är bara då dom gör så, dvs Malte tycker Märtas plötsliga ryck är obehagliga, då hon kan vakna med ett ryck & rusa till, det har blivit så dom sista åren, Märta som vart så trygg i sej själv alltid att inte ens en jordbävning har kunnat rubba henne, men som sagt, åldern har sin gång



In till Vettris Borlänge för en konsulation om hennes håravfall på bogen, en helt fantastisk veterinär  så nöjd & tacksam man blir då  felet är däremot diffust, analyser visade inget, blir till att bada i klorhexedinchampo var dag framöver så får vi hoppas att det lägger sej 

Det fanns ett till test man kunde göra, demodex, men då måste hon sedeneras & det valet fick jag fatta, & det ville jag inte i första taget

Fick en del tipps & ideér som jag ska testa! så nöjd med besöket   


   Den mat jag äter nu är nyttigare än förr (innan jag fick den långa magsjukan m.m.) & god så in i bomben   idag alá eko kokta rödbetor, ungsrostade palsternacka & avocado & toppade med tamari/chipotle cashewnötter , olala va gott!!  


Om en stund väntar 2 jobbnätter efter varandra, härligt!  


                Kram kram kram    

Av Lena - 3 september 2019 21:49


Dagarna sedan sist har bara gått på, igår började jag storstäda köket, & det vill inte säja lite när "man" är en bohem   när man spar på allt, varenda liten pappersbit &... då blir det massor att kasta & röja  planterat om blommor, tvättat fönster... Men en promenad fick jag pausa för, i kortärmat då solen värmde



-Pappa kom hem, för jag längtar efter dig...  


I mitt hem, min Borg, där har jag massor av ting & blommor, det svämmar över överallt, ombonat tycker jag  andra skulle nog säja rörigt?   



Tomaterna når taket nu, blir som ett "stileben" med sina skira grenar

  


Lilla tokan  har kissat inne 2 gånger igår & lika idag , igår lade hon sej ner bredvid golvsängen & då bara kissade hon okontrolerat... älskade hjärtat  hon har ju troligen nerver som trycker lite fel, jag tror hon har lite svårt att kontrolera kisseriet emellanåt, men vi torkar sjöarna så gärna & gör ingen affär av det  

I morrn ska hon till veterinären då hon tappat hår på bringan & det kliar, inget som smittat Malte hitills, det har kommit smygande & blivit mer & mer, vill få ett utlåtande, därför har vi ställt in akupungturen som skulle vart igår, vi ska inte ut bland vovvar & smitta, om det nu är något sådant, då akupungtören har sitt behandlingsrum på ett hundagis ...


Annars idag har jag fortsatt att städa & det kommer fortsätta i morrn


                    Kram till dej som kkar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards