frallorna

Alla inlägg den 31 juli 2019

Av Lena - 31 juli 2019 22:17

 


Igår åkte mamma & jag till skogen, en annan plan var tänkt, blåbär lyste med sin frånvaro både hos oss & fler mil bort, känns som om det endera är fläckvis dom växer, men jag känner att det är ett dåligt blåbärsår?... men lite mer ska jag allt få ihop  



Idag mot eftermiddagen & efter Märtas akupungtur, så åkte vi till Valbo där jag skulle kolla in en klänning... äch då, den fanns inte, men en annan helt olikt den jag tänkte fanns, så otroligt fin, blev kär så den & ett par byxor fick följa med hem 


Jag packade i mackor & fika, hundgodis & vatten, stannade till 2 gånger på dit & hemvägen i Hofors fina rastplats...






3 promenader fick M & M & 2 kaffetårar med tillbehör, mysigt!  


Nu gräddas potatisbröd, kaka 1 av 2, massa potatis, olika mjöl & kryddor. Har tänkt länge på detta bröd, eller om det blir vad jag hoppas? återstår att se, men min svärmor gjorde alltid ett liknande i alla fall, då för många många år sedan... mycket saftigt & gott, jag det tyckte inte jag då, som INTE gillar anis, fänkål & kummin... men gubben äääälskar dom kryddorna! & efterssom jag heller inte tål mjöl så blir det förhoppningsvis bra till honom  jo jag tuggade på det då för så länge sedan, mins konsistensen som var lite segt samtidigt så saftigt... 


Låååång jäsning gånger 2 & lång gräddning, tar halva natten tror jag  kokade potatisen igår då jag skulle baka då, men som inte blev...


                             Kram kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards