frallorna

Alla inlägg den 9 juni 2019

Av Lena - 9 juni 2019 22:42


Lämnade vackra Gysinge redan på fredan & körde hemåt, värmen var så tuff för M & M, AC i husbilen, men ute så jobbiga 30 grader...



... här lyfter helikoptern för hundrade gången tror jag  den körde oavbrutet hela natten, förutom hela dagen & här när vi åkte kl 12 hade den ännu mycket kvar, ett tag på natten funderade jag om "Kapten" ville väcka oss?? då han vobblade över oss & på riktigt tänkte jag, landar han på husbilstaket nu??   ja kära nån, fast spännande var det samtidigt & det störde inte trots att husbilen ruskade av rotorbladen 



Stannade till i Gammelstilla för fika & promenad i gröngräset...



...Sessan betade som en häst  



 


Alltså, detta fick mej så strakt att tänka på serien Kråkguldet  Öde & jag kan tänka att alla bygdens ungdommar någon gång gjort besök här


 


Kom hem & gubben tog kontoret med ut på altanen en stund...


  ... åt mat & bara pustade i värmen



En otroligt vacker fredakväll



Lördag morron & Malte hade somnat mellan madrasserna, såg skönt ut...



Lördag lade jag i fika & så kuskade vi iväg på en inköpsrunda innan kvällen kom. Då tog vi oss ett altanbad med bubbel, ja inte i karet utan i glasen  



När vi sätter oss i karet blir Malte som förbytt, bara busar med Märta & när vi säger NEJ när han blir för hårdhänt & vild...



... då har han INGA öron heller! vår toss gubbe  



Fast till slut blev det lungt, & vi satt i över 1 timme 



Ja ni... nästa lördag blir det Bröllop för vår yngsta son  & storebror + en kompis är "Bestman"   ett stort Bröllop, med allt & genomtänkt in i minsta detalj, jag har tagit på mej att göra en massa, & det kommer bli både gott & vackert, mer kan jag inte berätta nu  




Fotat av massa kort som ska ha någon roll i det hela, & tänker på hur lyckligt lottad jag är i livet  att få dela livet med denna man & far, är den största ynnest, han med det största hjärtat, varm & vacker, omtänksam & kärleksfull  



Mina tårar rann när jag hittade detta kort jag inte visste att jag tagit för ca 34 år sedan... min fina svärmor i mitten   & hennes mamma  Livet blev kantstött & svårt många gånger innan Demensen tog henne ifrån oss & slutligen fick somna in... undrar än om det var ett faders arv eller en svår barndom i Finland som satte sina spår... innan hon & hennes mamma kom till Sverige... men hennes hjärta var alltid så varmt, stort & vackert  trots att hon fick utstå mycket... & det vackra fick min man ärva   finns så mycket jag ångrar... önskar du fanns kvar hos oss  


Ja ni... livet ger & livet tar... & ingen vet något mer än ett andetag fram...


I morrn fler bestyr inför helgen, frissan väntar & så...


                   Varm kram  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards