frallorna

Alla inlägg under maj 2019

Av Lena - 16 maj 2019 20:18


Underbar dag med värme, & ännu just nu kl 20.20 är dörren öppen ut mot altanen & värmen är underbar 



Byapromenad & solning & mys på altanen, medans Märta legat på framsidan i söderläge & solgassat som hon äääälskar 


   Fixat vegan mossaka, så ljuvligt god  


Njuter av värme & lugn, snart Mello tävling, såklart hoppas jag att Sverige & John går vidare, även om jag hade en annan favo av dom Svenska när han vann  


                  Kvälls Sol Kram    


   

Av Lena - 15 maj 2019 20:28


Igår haltade jag mej igenom en bya promenad, men det väntade nått stort då jag träffade syster på eftermiddagen som hade lite gott & blandat med sej för min onda vrist...



... så idag gick promenaden så mycket bättre!!  hon hade med en prov förpackning av Ormsalva Extrem! & en fantastisk elastisk ben linda, i gårkvällst smorde jag mej med Ormsalvan å gösses säjer jag bara! den bedövade & simsalabim, kunde jag gå så mycket bättre!! så snopen jag blev... & glad såklart!  så idag smorde jag & lindade innan Malte & jag tog en liten promenad & det känndes bättre än alla dagar sedan det onda kom

Googlade & läste om den, som gjordes & görs i Mora 12 mil bort & numer inehåller den inte orm serum som den först gjorde. Den + Ipren är mitt hopp Tidigare har jag smort med Nyposen, som ger en så skön kylande effekt, bra den åxå, men denna än bättre



Idag har Märta fått akupungtur, & hemma igen fick hon ströva runt en stund på baksidan   


Nej nu ska foten få sej en omgång Ormsalva igen!!  


                                      Tjingeling    

Av Lena - 13 maj 2019 20:54


Vaknade med Prinsen bredvid, han var i drömmarnas värld, en mjuk start på dagen 



Åkte till min fina vän SO, gulliga Lisa fick godis av mej  



Söt Fia  



Grattade födelsedagsbarnet, drack kaffe på altanen, pratade & skrattade en timme innan jag for hem



Tänk... förra året var veden kapad & klar exakt samma dag som i år! Tack gode Gud för det, nu är de eländet över i alla fall   



Sista trädet...



... halleluja!     



Så bedövande vackert när den oranga solen går ner...



... fast himmelen är inte alls så mörk som kameran visar, så skönt med så ljusa kvällar & klockan är nu 21.44     


Ingen värme dock, den som jag längtar såååå mycket efter...


                 Kram fina du som kikar in  


  

Av Lena - 12 maj 2019 22:24

       


Vaknade efter en lång sömn, tänk att jag kan sova rätt bra numer! efter år av dålig sömn, nästan så jag blir orolig, är det nått fel på mej?   skönt i alla fall.


Malte & Mäta blev heeelt hypnotiserade av pappas" kvällsmacka" så gulligt, såklart fick dom smaka  


Lagat Milles mammas cyckeldäck, hälsat på Sam som har 40 graders feber, lilla goa kraken   men när jag sa att fanno "bajskorv" skulle gå, då blev det liv i luckan & han började ropa fannobajskorv & farfar bajskorv!  tänk va, att det ordet var så härligt att höra! av en annars slagen hjälte, vars medecin inte hunnit verka... både Sams mamma & jag ropade bajskorv så det säkert hördes över gatan, & vi skrattade åt att om någon granne hörde  


Idag lite kyligare & ingen dörr öppen ut mot altanen, men i morrn kanske! ska visst bli varmare & varmare i veckan, härligt! 


Annars försöker jag vila min vrist, & håller tummarna för att det onda försvinner, för vad stympad man känner sej med att inte kunna gå! eller halta då, som Ringaren från Nottre Dame, som jag känner mej, fast utan puckel, alltid nått  


                 Gonattkram mina fina där ute  


  

Av Lena - 11 maj 2019 15:57


Kom hem från fjärde nattskiftet, pysslade på en stund innan John Blund kom... 


Idag har Märta namnsdag! fast egentligen heter hon ju Märta Louise   som den Prinsessa hon är   



Vi har lekt med hennes vita råtta, Märta tok älskar när jag leker med henne  



Altanen är alldelens ljum, länge sedan sist vi hade skön värme där, vi har fikat  både 2 & fyrbenta & sedan fick hon (& Malte såklart) en *Namnsdags* favorit godis stång!   Malte äter upp sin på en bråkdels sekund, Märta hon njuter sej sakta igenom den, medans Malte dregglande står bredvid & tittar på  


 


   


Gubben sliter på vedbacken, eller, han gillar det! inte jag så värst, & min onda vrist har fått gå lite mer än den skulle under jobbnätterna tyvärr, & gör sej mer påmind, men Ipren kuren gör skönt & jag hoppas det ger med sej när den nu ska får lite mer vila, så jag fixar mat istället, marinerat champinjoner, så GALET GOTT! som tillbehör till kvällens mat som blir potatisgratäng & vego snitsel, sallad & surdegs levanbröd till gubben... å så lite rose bubbel på de då 


                                  Kramiz     


 

Av Lena - 10 maj 2019 15:42



Soffan är lite flyttad då fiber ska instaleras i huset men som blivit avbrutet, så köket är huller som buller, härligt tycker Malte som kan komma upp på soffan lätt som en plätt! & jag glömmer det hela tiden sätta för en stol där, som med småbarn, man borde ha ögon i nacken  men alltid nått, att han vet att han inte får hoppa ner! utan väntar snällt på att jag ska lyfta ner honom, gullungen   



3 nätter gjorda, ikväll nr 4 & det känns kanon! & som alltid med härliga kollegor  & tänk, fast jag är vikarie & valsat runt på olika platser & tidigare jobb på dagverksamhet m.m sedan sedan 16 år, så har jag aldrig stött på en enda kollega jag ogillat eller inte konektat med!    

Att jag väljer att nu vara vikarie beror på att hundarna inte ska vara ensamma hemma då gubben numer jobbar dagtid & då funkar bara nattarbete för mej, & att få ett fast nattjobb i vår kommun där jag skulle trivas, är som att hitta en nål i en höstack, & så är det ju härligt att kunna bestämma sina dagar   

Det bästa av 2 världar, jobb & fritid  


Gubben har kommit hem & nu ska vi fika!  


              Kram på er mina fina & skön freda!!   

Av Lena - 8 maj 2019 18:28

Bild från augusti 2018


Idag har Märta fått akupungtur igen, glesar ut behandlingarna mer & mer & hon mår fortfarande så bra  



Malte fick en runda i Romme efteråt, men ovädret kom över oss med råge efter en liten stund! hua mej... 



... vi gasade på till... 



... bilen & in fort som tusan innan vi var sjöblöta  


Hit & dit väder idag åxå, & väldigt kallt på de, gösses...

I morse vid 05.00 var det is på bilrutan, men det han smälta tills jag slutade 07.00 skönt


En till jobbnatt väntar


                  Kram på er mina fina som kikar in!    

Av Lena - 6 maj 2019 15:44

Bild kl 13.22 solen lyste plötsligt igenom & gjorde dom mörka molnen än hotfullare, som det blir när "hon" lyser   



Jag blir helt häpen på vädrets ändringar på en fis-kvart! ena stunde sol i andra andetaget vräker regnet ner... lite spännande faktiskt 

  



Igår var Sam här några timmar, Malte äääälskar att busa med storebror  han är den enda Malte leker med! & Malte morrar, ryter & skäller så det hörs långväga bort... gulligt  medans Sam skrattar & är förskräckt på samma gång



Sam letade på alla evighetsben & serverade dom till Malte!...



... liiite besviken kanske, på att inte få nått ätbart  men det fick han senare, när Sam gjorde pizza & delade broderligt med sej varannan tugga till Malte 



Igår fick gubben en så snygg så gott som oanvänd kostym av finaste märke, men tyvärr var den för stor, jag skrattade så jag vek mej, han såg ut som självaste Charlie Chapplin!  byssorna var så vida så det hade räckt med ett ben & om axlarna blev så breda så jag trodde han var självaste Arnold Schwarznegger  


Igårkvällst valde jag att ta in alla blommor från altanen, har täckt dom med diverse saker i 2 nätter, men dom far illa ändå, några frusna blad här & där, dom är många & stora, står överallt, får väl vara så då, för nu får dom bo inne tills det blir någon ordning på våren... 


Gubben har just kommit hem, & den obligatoriska "hämta Posten" vändan gör Malte & han i detta nu, sedan det obligatoriska kaffet med fika   


              Kram till dej som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards